Stian Schjetlein 2011

Här ligger artiklar från några förare och andra personer som påverkat
jetski intresset senaste 10 åren som skrivit här

Stian Schjetlein 2011

Inläggav Admin » 4 februari 2016, 20:25

Han är ung,hungrig och Norsk men absolut inget att skämta om.Stian är en talang från vårt grannland Norge och som de andra som skrivit här har mål som han jobbar stenhårt för att uppnå,något som bara är möjligt om man älskar det man gör.Kika in och se vad denna jetski förare har att berätta inför kommande säsong.

Srian pokaler.JPG




Namn: Stian Schjetlein

Född: 12.02.92

Bor:Bergen,Norge

Maskin: Yamaha Superjet & FZ951

Klubb: Hjellestad JetSkiKlubb

Styrka: Skarpa svängar & vågor

Svaghet:Starten

Det roligaste jag vet: vinna över Coachen (RonnyMangerud)

Om 10 år gör jag: Lever av å köra jetski

Förebilder:Steven Dauliach, Chris Macclugage, Travis Pastrana

Övrigt: Sesongen 2011 var den bäste sesongen hittills. Jag vann Norgescupen, blev 2a i Nordisk Mästerskap och vann Svenska cupen i båda Ski Lite och Ski GP.

I Europeiska Mästerskapet blev jag 3a i Pro Ski Lite och 4a i Expert Ski GP. I World Finals i USA blev jag 2a i AM Ski Lite och 3a i Pro Ski Lite. Jag blev även kårat til "Årets Team Norway Utøver". Denne tittelen är de stor konkurrans om från båda Motocross, Trial, ATV, RC, Roadracing och Jetski så den är värdt rätt mycke.

stian tavling.jpg

ijsba.jpg


De har varit en bra säsong med många fina upplevelser och stor framgång. I vinter har de värt mycke träning och jag har även börjat träna med Olympiatoppen. När jag inte tränar studerar jag Bachelor Idrott på HiB. Så de går rätt mycke tid til å studera i tillägg til all träningen. Mina mål inför säsongen 2012 kommer va rätt höga. Jag kommer å gå nn i varje tävling med et mål om å vinna alla heat. Jag vill gå för seger i båda Norska cupen, Norska Mästerskapet, Nordiska Mästerskapet, EM och VM.


Min hemsida: http://www.jetnorway.net (eller så hittar du den under Bloggar här på forumet)
Användarvisningsbild
Admin
Site Admin
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 31 januari 2009, 18:12

Återgå till Svensk Jetski historia från forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst