Har grottat lite i detta med Superjet cdi tändningar vilka är kompatibla och inte?
Vad funkar "bäst" och inte alls?
6M6 cdi box (650 modeller) 6500-6600rpm varvstopp
61x cdi box (701 94/95) 7050-7150rpm varvstopp
62T cdi box (701 96+) 7050-7150rpm varvstopp
Alla CDI boxar är utbytbara mellan varandra Men du kan behöva en "jumper" på vita kabeln (som omvandlar hane mot hona annars går det inte att få ihop sån som följer med Enhancer).
62T cdi ska vara "bäst" då dom har vassare kurva,lite starkare gnista på lågvarv och högre varvstopp gräns.
64X 760 fungerar bara med 64X 760 det är en digital tändning och helt annorlunda än de som anges ovan.
Lite om svänghjul & tändplattor: 6M6 och 61X är till superjet 650 och superjet 700 1994-95
Från 1996- är det 62T på motorerna
6M6 samt 61x tändplatta och svänghjul har mindre diameter
de är därför inte kompatibla med 62T svänghjul och tändplatta.
6M6 & 61X svänghjulet väger 0,283 Kg
62T svänghjulet väger 0,368 kg
Vissa anser att du får en rappare maskin med 6M6/61X iom lägre vikt och diameter men om detta är "mätbart" är oklart för mig.
Här syns att vit/röd kabelkontakt skiljer sig den ena har hane andra hona på 6m6 cdi vs 62T
På vissa 6M6 original superjet tändningar finns varvstopp (blå/vit potentiometer) eftermonterad av trimningsföretag inom jetski