Max komp vs. octan tal

Hjälp,beskrivningar,intressant och lärorikt,koppling av kylslangar trimpipor
Instruktioner,filmer om impeller lagning jetski trim allt från topplock etc

Max komp vs. octan tal

Inläggav Nesam » 11 februari 2010, 19:07

Har en fråga om kompression:
Hur mycket komp kan man köra på "vanlig" bensin dvs 98 oktan eller V-power?
Har kört med 180 psi nu men vill ha mer (givetvis :roll: ) och funderar på 200-220psi
funkar det med 98 oktan då eller är det risk för ras?
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1631
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Customski » 11 februari 2010, 19:24

Hej
Jeg kører 245psi 98oct. V/power fuld gas max 10sec.
Customski
 

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Nesam » 11 februari 2010, 19:51

Ok då är det ingen större fara att köra på 200 psi +

Tack än en gång Bo!
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1631
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav tompa » 12 februari 2010, 11:00

På min gamla motor hade jag närmare 200 psi i komp, och den hade spikat lite grann såg jag när jag rev den motorn.
En tvåtaktsguru som jag har pratat med om det där sa att man inte ska lita på komptrycket, utan för att va säker så ska man mäta upp kompressionsförhållandet. Han började också rabbla en massa om squishband och sånt men då tappade han bort mig( vart lite för avancerat för jag haha). Han sa att för att köra på 98 oktan så får inte kompförhållandet överstiga 12,5:1 om jag minns rätt.
tompa
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 3 april 2009, 16:00
Ort: Vännäs

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav mr.turbo » 15 april 2010, 16:44

Har kört yamma 701 med 33or med svarvat squish till 1,4 mm ,vilket landar på ca 34cc
och 205psi + b pipa utan problem . den verkliga kompressionen bestäms av fylnadsgraden i
cylindern vilket i sin tur påverkas av pipa o insug ,alltså en vetpipe motor med original
förgasare har lägre kompression än en drypipe motor med 48or trots samma domes, cylinder
volym mm .en portad cylinder med hög avgasport ger mindre psi på mätaren men högre
när motorn går, det är det för man inte bara kan gå på kompmätaren.den verkliga kompressionen kan skilja avsevärt mellan olika pipor vilket man behöver tänka på när man bygger motor.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Nesam » 16 april 2010, 12:46

Ja det är inte ett när man ska upp på i effekt & marginalerna minskar :shock:
Hur ska man kunna veta,det borde vara nån "procents" skillnad från
komp mätaren eller är det galet tänkt?
Nått annat sätt att veta de eller är det "bara" att åka och hålla koll så att allt ser bra ut?

Detta med squisen...bör man svarva till själv eller ska det funka utan större fara med
köpta prylar?

Vi får nog skapa en "mr turbos trimskola" tror ja,satans mycket att ha kol på :roll:
Så vad säger du vill du ha jobbet? :mrgreen:

Mvh
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1631
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Skydive » 16 april 2010, 12:51

Du har sagt det Nesam!! En trimskola hade vart UNDERBART! Helt klart värt att betala för!
Skydive
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 7 augusti 2009, 08:19
Ort: Stockholm, Hammarby

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav tompa » 16 april 2010, 16:25

mr.turbo skrev:Har kört yamma 701 med 33or med svarvat squish till 1,4 mm ,vilket landar på ca 34cc
och 205psi + b pipa utan problem . den verkliga kompressionen bestäms av fylnadsgraden i
cylindern vilket i sin tur påverkas av pipa o insug ,alltså en vetpipe motor med original
förgasare har lägre kompression än en drypipe motor med 48or trots samma domes, cylinder
volym mm .en portad cylinder med hög avgasport ger mindre psi på mätaren men högre
när motorn går, det är det för man inte bara kan gå på kompmätaren.den verkliga kompressionen kan skilja avsevärt mellan olika pipor vilket man behöver tänka på när man bygger motor.


Precis så där typ på ett ungefär lät det när han jag pratade med drog igång :-), då såg jag ut ungefär så här :shock: :lol:
Näe seriöst jag kanske skulle skicka dig min gamla upprostade motor, så får du trolla till en riktigt grym freestyle motor av den :-D
tompa
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 3 april 2009, 16:00
Ort: Vännäs

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav mr.turbo » 17 april 2010, 23:43

Nesam skrev:Ja det är inte ett när man ska upp på i effekt & marginalerna minskar :shock:
Hur ska man kunna veta,det borde vara nån "procents" skillnad från
komp mätaren eller är det galet tänkt?
Nått annat sätt att veta de eller är det "bara" att åka och hålla koll så att allt ser bra ut?

Detta med squisen...bör man svarva till själv eller ska det funka utan större fara med
köpta prylar?

Vi får nog skapa en "mr turbos trimskola" tror ja,satans mycket att ha kol på :roll:
Så vad säger du vill du ha jobbet? :mrgreen:

Mvh

Man får räkna ut det teoretiska compet .jag håller på och räknar om mina kawa resultat
till yamma siffror för att kunna bygga yammor närmare gänsen för detonation och ta ut
lika mycket ur yammorna som kawan på Vpower. Det är lite klurigt att ta reda på var gränsen går.
Squish höjden är det som nyper , skär och smälter kolvar om det är fel ,för stort spelar ingen
roll motorn blir bara slö men för lite så går kolvarna sönder. Det är noga att man mäter squish
höjden är det för tight blir det skrot av motorn. man räknar ut squish velocityn och provar
kör en stund och tar sedan bort toppen och tittar, ser kolven blästrad ut i en ring runt kolv
kanten är det för lite.Tex på kawa o yamma funkar 1,4mm 1,25 funkar inte på kawa
har inte provat 1,25 på yamma .man kan svarva domesen eller palla under cylindern,
men tänk på att palla under sänker compet ca dubbelt så mycket som svarva.eftermarknads
toppar brukar vara tänkta för race soppa med tight squish som följd ,mät alltid när ni byter
topp det görs enkelt med ett kryss i lödtenn tejpat på kolven så ser ni om det blir problem.
Jag kan skriva lite om trimmning om ni vill, men jag är otroligt lång sam på att skriva men
jag kan skriva en att tänka på lista att ut gå ifrån och lite teori hur det funkar o varför.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav mr.turbo » 18 april 2010, 00:02

Är det någon här som ska ner på tränings lägret i kumla ?
det finns halva sjön och köra freestyle på om man inte vill köra bana
så kan vi dicka öl på lördag kvällen , diskutera tvåtakts trim och grilla.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Tuffe » 18 april 2010, 07:14

Niklas förklarar utförligt... mkt bättre än när han skriver och kan sin sak :-D
Kör:
Kawasaki SX-R 1500
Kawasaki Ultra 300x
Saab 900T Og
Användarvisningsbild
Tuffe
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 3 april 2009, 09:16
Ort: Örebro/Kumla ÖKJRC

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Skydive » 18 april 2010, 10:41

mr.turbo skrev:Är det någon här som ska ner på tränings lägret i kumla ?
det finns halva sjön och köra freestyle på om man inte vill köra bana
så kan vi dicka öl på lördag kvällen , diskutera tvåtakts trim och grilla.


Ska vill dit men hoppas på att löra transportfrågan bara. Blir nog till att köpa en annan bil..
Lyssnar gärna till 2-takts-snacket även om jag sj inte har så mycket att tillföra kunskapsmässigt!

Lägret verkar ju vara en jetskiåkares våta dröm!
Skydive
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 7 augusti 2009, 08:19
Ort: Stockholm, Hammarby

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Tuffe » 18 april 2010, 11:13

Dröm vet ja inte men kul å träffa folk med lika intresse å inte lika uppstressat som på tävlingarna
Kör:
Kawasaki SX-R 1500
Kawasaki Ultra 300x
Saab 900T Og
Användarvisningsbild
Tuffe
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 3 april 2009, 09:16
Ort: Örebro/Kumla ÖKJRC

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Nesam » 23 april 2010, 14:39

Det låter trevligt men har som vanligt annat då,våren/sommarn är för kort för detta livet :cry:
Skriv gärna en rapport där ifrån med bilder,ser ut som det växer
hur många år har ni kört det?

Citat: "räknar ut squish velocityn" hur går det till,rent matematiskt eller?
Har iaf mätt mina squis och de ligger på 1,32 mm de bör funka?
Får ha koll efter nån körning hur det ser ut har fn inte
startat den än. :oops:

Har MSD tändning med chip,finns det nån risk med att labba med olika
av dessa ex förskjuta graderna åt nått håll som man inte bör göra pga av detta?
(har använt den på den förra toppen med 180 Psi så de bör funka även nu men---)

Mvh
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1631
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav mr.turbo » 23 april 2010, 16:53

Nesam skrev:Det låter trevligt men har som vanligt annat då,våren/sommarn är för kort för detta livet :cry:
Skriv gärna en rapport där ifrån med bilder,ser ut som det växer
hur många år har ni kört det?

Citat: "räknar ut squish velocityn" hur går det till,rent matematiskt eller?
Har iaf mätt mina squis och de ligger på 1,32 mm de bör funka?
Får ha koll efter nån körning hur det ser ut har fn inte
startat den än. :oops:

Har MSD tändning med chip,finns det nån risk med att labba med olika
av dessa ex förskjuta graderna åt nått håll som man inte bör göra pga av detta?
(har använt den på den förra toppen med 180 Psi så de bör funka även nu men---)

Mvh

Det är andra året vi kör tränings läger vi tyckte det skulle bli en bra start på sesongen.
Vi bjöd in alla förra året på vinst o förlust helt gratis för att se om det fanns något
intresse och det kom ca 40 förare och körde i tre dagar ,det blev mer jetski körning
än alla tävlingarna till sammans. I år tar vi 250kr per förare för att täcka lite omkostnader
toalett , tält mm vi hoppas på ett ännu bättre läger i år .

1.32 kör inte mindre i alla fall ,hur stora domes har du? du kan räkna ut compet
håll dig under 16-1 typ 15-1 kolv toppen på yamma original kolv är 10,2cc
så 33cc domes är alltså 22,8cc

Jag fuskar när jag räknar squish velosity, jag har ett program som räknar åt mig
man fyller i cyl volym, dome volym ,trapt volym ,sqish higt, squish vidth mm och
trycker calculate :mrgreen: så får man meter i sekunden
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav mr.turbo » 23 april 2010, 17:01

Du kan inte höja täningen mer än vad motorn klarar på topp så får det bli som det blir på lågvarv
om du har fast tändkurva ,med programerbar tänding kan du öka tändningen när pipan är utanför
sitt arbetsområde och motorn blir mycket rappare på låga varv.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Nesam » 23 april 2010, 19:11

Oj trodde det var 3:e året men det verkar trevligt som tusan & smart innan
hela "cirkusen" drar igång med allt vad det är...tävlingar,fester mm 8-)

Ja har 29cc :shock: så vi får se hur detta blir :mrgreen:
Ska nog skaffa ett par större också tror ja :lol:

Fusk,det är en genväg & mänskan är som alla vet av naturen LAT :twisted:
Spelar ingen roll om man kan räkna ut det med papper,penna och räknare,
finns ett program så använder man det.

Ok va bra det är lågvarven ja vill åt,kollade på lite "tips" om inställning på msd:s
hemsida.
Såg att gamla trimmade kawa varvade bra friskt,strax över 10 000 varv... :o
en sån skulle ja vilja se/höra i action

Tack....än en gång!

Mvh
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1631
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav mr.turbo » 23 april 2010, 22:47

Nesam skrev:Oj trodde det var 3:e året men det verkar trevligt som tusan & smart innan
hela "cirkusen" drar igång med allt vad det är...tävlingar,fester mm 8-)

Ja har 29cc :shock: så vi får se hur detta blir :mrgreen:
Ska nog skaffa ett par större också tror ja

Fusk,det är en genväg & mänskan är som alla vet av naturen LAT :twisted:
Spelar ingen roll om man kan räkna ut det med papper,penna och räknare,
finns ett program så använder man det.

Ok va bra det är lågvarven ja vill åt,kollade på lite "tips" om inställning på msd:s
hemsida.
Såg att gamla trimmade kawa varvade bra friskt,strax över 10 000 varv... :o
en sån skulle ja vilja se/höra i action

Tack....än en gång!

Mvh

29? är det en 650? 33or med svarvat squishband är ca 34cc - 10,2cc = 15,7-1 i comp
på 701 räknat på hela cylindern ,det ger 205 psi med original cylinder.Har du kollat
med comp mätare vad den ger? 29= 19,6-1 typ 220+psi :shock: jag skulle inte bygga en maskin
som inte tål mer än 10 sek på full gas .köp en hpi tändning i stället o kör svarvade 33or
så kan du hålla fullt över hela sjön utan att det rasar.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Nesam » 24 april 2010, 13:42

Ja jo den visar 210 Psi men med portade cylindrar blir det kanske en del till :o
och det är en 701:a med Pro X kolvar om ja inte minns fel.

Hmm Hpi tändningen får plats i originalburken va och körs med
original svänghjul om ja inte fattat det fel,va ligger priset för en sånn?

Nej det känns lite vågat även om ja mest åker och leker men ska iaf
prova den bara den här jvla förkylningen kan släppa :evil:

Mvh
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1631
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav mr.turbo » 24 april 2010, 17:33

hpi kostar ca 4000 det tråkiga är att program varan sälgs lös a 2-3000
men den verkar kunna programera vilken hpi som helst, är man flera
räcker det med en program vara. Den har två tändkurvor som man kan
välja med en switch och programera hur som helst,passar i original boxen,
använder original svänghjul eller lättvikts svänghjul med laddning typ TBM .
Hur mycket kolvspel har du ? jag kör 0,13 så kolven får mer rum att expandera på
så motorn inte värmenyper pga den ökade värmen från förbränningen.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Nesam » 26 april 2010, 17:53

OK ja fn vad Allt kostar skjortan :shock: men inte helt oväntat...
Program varan går den att kopiera i fler X eller är den skyddad?
(skulle isf givetvis Inte göra det,det vore fel :mrgreen: )
Får nog vänta till nästa säsong tror ja men klart intressant.
HPI är väl dom enda som kör med programmerbar via dator har ja hört.

Kollade inte kolvspelet tyvärr men ja bad den som borrade/honade
att ligga över marginalen för säkerhets skull så ja hoppas han
fixat det men 0,13 ska det funka med utan risk alltså?
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1631
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav mr.turbo » 28 april 2010, 17:01

Nesam skrev:OK ja fn vad Allt kostar skjortan :shock: men inte helt oväntat...
Program varan går den att kopiera i fler X eller är den skyddad?
(skulle isf givetvis Inte göra det,det vore fel :mrgreen: )
Får nog vänta till nästa säsong tror ja men klart intressant.
HPI är väl dom enda som kör med programmerbar via dator har ja hört.

Kollade inte kolvspelet tyvärr men ja bad den som borrade/honade
att ligga över marginalen för säkerhets skull så ja hoppas han
fixat det men 0,13 ska det funka med utan risk alltså?


Vet inte om den går att kopiera men jag vet två som har den.
Rickard pratade om några engelsmän som hade något på g
kan kolla lite vad det kan vara fär tändning.
0,13 funkar på kawa det går åt mera spel med smiddakolvar.
om squish, tändning, kolvspel o förgasarbestyckning är rätt
är den driftsäker som en original maskin.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Customski » 28 april 2010, 18:44

Hej
Vi har købt en kasse programmerbar cdi boxe til yamaha sj som kommer til salg på shoppen meget snart.
Prisen er 2400dkr. med moms.
Vi ligger gerne en kurve ind som passer til din ski.
Customski
 

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Nesam » 28 april 2010, 18:50

De motsvarar ca 3100 sek och ett är bra pris faktiskt.
Finns det program så man själv kan lägga in kurvor
att köpa till om man vill testa lite själv?

Boxen passar i original lådan och med original svänghjul då?
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1631
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav mr.turbo » 28 april 2010, 20:56

3100 är skitbra pris förutsatt att programvaran är med så man kan programera själv,
lägg upp alla specifikationer om boxen det verkar intresant.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Penken » 29 april 2010, 07:21

ATP har kommit med en programmerbar CDI som heter E.P.I.C.
kanske samma som customski kommer att sälja?
den kostar typ 240 pund plus 15%vat och frakt. då får man 2 programmerade tändkurvor. samt att man kan köpa till programvaran för 42pund plus vat.
Penken
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 2 maj 2009, 14:29
Ort: Umeå

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav mr.turbo » 29 april 2010, 21:13

Om jag hade en yamma skulle jag beställa box o programvara direkt det verkar riktig prisvärt.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Chimpy » 17 maj 2010, 08:27

mr.turbo skrev:Har kört yamma 701 med 33or med svarvat squish till 1,4 mm ,vilket landar på ca 34cc
och 205psi + b pipa utan problem . den verkliga kompressionen bestäms av fylnadsgraden i
cylindern vilket i sin tur påverkas av pipa o insug ,alltså en vetpipe motor med original
förgasare har lägre kompression än en drypipe motor med 48or trots samma domes, cylinder
volym mm .en portad cylinder med hög avgasport ger mindre psi på mätaren men högre
när motorn går, det är det för man inte bara kan gå på kompmätaren.den verkliga kompressionen kan skilja avsevärt mellan olika pipor vilket man behöver tänka på när man bygger motor.


Jag mätte mitt komp igår, innan jag startade den för första gången efter alla ingrepp jag gjort under vintern. Har en 701 med portad b mod pipa Ada 33cc squish 1.2. Portad cylinder block o insug. Har inte haft den i vattnet ännu så vet inte om den e slö. Kompet va runt 130psi i båda cylindrarna? Allt lät bra när jag startade den o de verkade inte läcka någon stans. Varför så lågt komp har inte höjt avgas portarna?!
______________________________________________________________________________________________________
Superjet 09 freeride/freestyle :)
Bild
Användarvisningsbild
Chimpy
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 16 oktober 2009, 12:25
Ort: Kungälv

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Chimpy » 17 maj 2010, 11:46

Kanske ska tillägga att komp mätaren va från biltema http://biltema.se/Bil---MC/Verktyg-och- ... re-bensin/
______________________________________________________________________________________________________
Superjet 09 freeride/freestyle :)
Bild
Användarvisningsbild
Chimpy
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 16 oktober 2009, 12:25
Ort: Kungälv

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav mr.turbo » 17 maj 2010, 22:31

Hade du fullgas när du mätte?för annars kommer det inte in så mycket att komprimera
eller prova en annan mätare om du hade fullgas, en stock ger ca 150+psi
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Chimpy » 17 maj 2010, 22:38

Japp jag hade fullskruv. Får hoppas på att de e fel på mätaren då :S
______________________________________________________________________________________________________
Superjet 09 freeride/freestyle :)
Bild
Användarvisningsbild
Chimpy
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 16 oktober 2009, 12:25
Ort: Kungälv

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Nesam » 18 maj 2010, 19:33

Konstigt lågt värde,reedsen då dom är fina och fräsha?
Topp packningen är inte trasig eller klämd på nått sätt,rätt åtdragen?
Det var "exakt" lika värde på bägge burkarna....
Ja nått knas är det :roll:

Ps:ja kör också med biltemas mätare och den verkar funka
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1631
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Max komp vs. octan tal

Inläggav Chimpy » 18 maj 2010, 22:55

Reedsen är nya v2, la lite fett på oringarna i toppen så dom skulle ligga kvar under montering. Drog toppen med moment. Kompet skilde på ca 5psi ska testa imorgon igen efter att jag har haft igång den en liten stund. Den verkade rapp som f*n när jag startade den en kort stund men de e ju inget motstånd nu. Ska ta upp den ur källaren i morgon så slipper man sura grannar igen :mrgreen:
______________________________________________________________________________________________________
Superjet 09 freeride/freestyle :)
Bild
Användarvisningsbild
Chimpy
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 16 oktober 2009, 12:25
Ort: Kungälv


Återgå till Special,Trim och "Bling Bling"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst