Lelleflow skrev:Har det löst sig med kylningen?
Har man en flow-control så måste man veta att den fungerar och när den släpper på vatten.
Hela idén med en flow-control är att slippa vattnet i vattenlåset på låga varv men om man då ligger mycket och kör på låga varv och flow-control:en inte släpper på vatten så blir det varmt.
Skulle också rekommendera att du kör utan och med ett fast munstycke eller tar en 10mm massiv mässingsstav och borrar ett 3,5mm hål. Det finns små hållare för munstycken att montera på kylningen om du hellre vill det.
Har du dubbel kylning in så ska det inte vara några problem med att vattnet ut från motorn inte är tillräckligt kallt. Funkat för mig med enkel in.
En annan viktig detalj är att inte dina små skruvar på "midpipen" är igensatta men eftersom din "chamber" inte blir varm har du säkert inget problem där..
Fortfarande samma problem när flowcontrollen är installerad. Så nu har jag tagit bort den och kör med slang rakt in. Tråkigt då det är en märkbar skillnad på botteneffekten, men nu hade jag tänkt testa munstycke som du säger. Har dock lite svårt att hitta den där munstyckes "hållaren" du skrev om. Vart finns den att köpa?
Annars hittar jag nog någonting som passar till slut