62t eller 61x superjet

Hjälp,beskrivningar,intressant och lärorikt,koppling av kylslangar trimpipor
Instruktioner,filmer om impeller lagning jetski trim allt från topplock etc

62t eller 61x superjet

Inläggav per » 27 januari 2013, 16:42

Tjenare !

Det är så att jag har en square nose superjet 701 med en 61x motor som är lite preppad med dubbelförgasare, mds tänddelar, b-pipe, lättad svänghjul .

Sen har jag även en 62t 760 motor som är preppad med en ada racing topp, r&d pipa, lite större förgasare än orginal, r&d insug och reeds.

Tänkte fråga lite vilken motor ni tror mest på, har inte kört 62 t motor än :) och passar ada racing toppen på 61 x motorn ??
per
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 6 december 2012, 21:45

Re: 62t eller 61x superjet

Inläggav per » 27 januari 2013, 16:43

har även en extra cylinder till 61 x motorn... nån som har nått roligt recept på en sån cylle ?? ;)
per
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 6 december 2012, 21:45

Re: 62t eller 61x superjet

Inläggav sospikey » 28 januari 2013, 20:26

ADA toppen passar, du behöver andra domes bara.
61X cylindern anses ha lite bättre bottendrag än 62t.
Vad ska du ha den till? Race, freestyle?
R&D pipan är mera race och b-pipen är mer freestyle.

Jag tror jag skulle köra 61x, med ADA topp, lättat svänghjul, b-pipe för freestyle. Berätta gärna lite mer i detalj om insug och förgasare och så.
sospikey
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 20 juni 2009, 18:36

Re: 62t eller 61x superjet

Inläggav per » 28 januari 2013, 22:23

fint är sugen och testa den på 61:an ! du vet inte nån bra pålitlig sida man kan beställa domes till en ada racing topp, har inte beställt nånting från usa nångång men det kanske inte är några konstigheter :)

Jag kör hopp och lek i insjö/hav, så inget jaga bojar :)

Har inte kört så många timmar med 61x köpte den i höstas, men den var riktigt rapp och go svara bra !

på 62 t så är det mikuni 48 mm förgasare på som har eftermonterad insatts så dom blir 40mm.. R&d insug och reeds

61 x har jag inte rivit ner förgasarna/insug än men det ska göras nu i dagarna så kan återkomma med noggrannare info då :)
per
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 6 december 2012, 21:45

Re: 62t eller 61x superjet

Inläggav mr.turbo » 1 februari 2013, 21:53

Custom ski är bra att ha o göra med priset blir nog ungefär det samma som staterna
om du bara beställer 2domes.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: 62t eller 61x superjet

Inläggav sospikey » 1 februari 2013, 22:39

Jag köper mina grejer av jetmaniac på x-h2o.com. Han fixar "allt" du behöver till mycket bra priser.
Kolla här:

http://www.x-h2o.com/showthread.php?806 ... LET-BLING!!
sospikey
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 20 juni 2009, 18:36

Re: 62t eller 61x superjet

Inläggav per » 3 februari 2013, 16:14

jag drog iväg en beställning från customski nu ! körde på 35cc det blir nog bra att börja med :)
per
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 6 december 2012, 21:45

Re: 62t eller 61x superjet

Inläggav Penken » 9 maj 2013, 13:33

har du en 62t motor. så hade jag montat 61x cylindrar ny borrade med nya kolvar på den och kör med ada toppen 35cc domes.

61x cyllen har bäst portning för botten vilket du vill ha för en lekmaskin. men är deet mer race så passar 62t bättre.

62t vevhuset har bättre flöde än 61x och presterar bättre vid trimning.

62t/61x bäst kombon.
Penken
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 2 maj 2009, 14:29
Ort: Umeå

Re: 62t eller 61x superjet

Inläggav Penken » 9 maj 2013, 13:41

märkte just att jag läste lite fort missade att det var en 760 62t.
Penken
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 2 maj 2009, 14:29
Ort: Umeå


Återgå till Special,Trim och "Bling Bling"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster