Info om att börja tävla

Det som inte är direkt jetski relaterat eller
om du inte kan hitta någon kategori som passar

Info om att börja tävla

Inläggav Stafford » 30 januari 2013, 23:20

Hej. jag och en kompis tänker börja tävla i jetski nu till sommaren så det är några små frågor vi skulle vilja ha svar på.

x Får man köra vilken klass man vill på sin första tävling eller måste man börja i lägsta med en standard maskin?
x Hur får man sitt start nr?
x Har man samma nummer hela säsongen?
x vilken färg skall det vara på siffror och bakgrund till respektive klass?
x Vilken klubb skall vi välja att åka för ;)
Tar gärna en länk till där allt står om det nu finns
Mvh Erik
Stafford
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 7 augusti 2011, 15:46

Re: Info om att börja tävla

Inläggav Tuffe » 31 januari 2013, 09:19

Får man köra vilken klass man vill på sin första tävling eller måste man börja i lägsta med en standard maskin?
Du kommer börja som debutant du börjar i den klass du har maskin som passar in i.. du kommer troligen få starta ca 5 sekunder efter de andra
x Hur får man sitt start nr?
Samma nr som du får på din licens
x Har man samma nummer hela säsongen?
Samma nummer heeeela säsongen
x vilken färg skall det vara på siffror och bakgrund till respektive klass?
Gul bakrund och svarta siffror
x Vilken klubb skall vi välja att åka för
Örebr Kumla så klart :)
Senast redigerad av Tuffe 31 januari 2013, 20:19, redigerad totalt 1 gång.
Kör:
Kawasaki SX-R 1500
Kawasaki Ultra 300x
Saab 900T Og
Användarvisningsbild
Tuffe
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 3 april 2009, 09:16
Ort: Örebro/Kumla ÖKJRC

Re: Info om att börja tävla

Inläggav Stafford » 31 januari 2013, 18:00

Tack för svaren :) Nu kan vi planera vidare inför vår kommande debut.
Jag som har en open maskin får alltså starta i den klassen fast 5sek efter
och kompisen med en lite i den klassen även han 5sek efter.
Stafford
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 7 augusti 2011, 15:46

Re: Info om att börja tävla

Inläggav Tuffe » 31 januari 2013, 20:18

Stafford skrev:Tack för svaren :) Nu kan vi planera vidare inför vår kommande debut.
Jag som har en open maskin får alltså starta i den klassen fast 5sek efter
och kompisen med en lite i den klassen även han 5sek efter.


Japp såvida det inte det inte dyker upp så pass många nya att det blir en debutant klass..
men tror inte det har hänt hitills?!?!
Kör:
Kawasaki SX-R 1500
Kawasaki Ultra 300x
Saab 900T Og
Användarvisningsbild
Tuffe
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 3 april 2009, 09:16
Ort: Örebro/Kumla ÖKJRC

Re: Info om att börja tävla

Inläggav cobbe » 1 februari 2013, 16:39

Finns ingen klass som heter debutant längre vill jag minnas. Den är omdöpt till "Fun".
I Fun startar alla samtidigt (dock frivilligt att hålla maskinen några sek längre i starten om det känns osäkert)

Hade med mig två nybörjare förra året som körde Fun och som tyckte detta var skitroligt.

Kan tillägga att jag anmälde tjejen till "Fun" i Henån. Kvällen innan tävlingen frågade hon varför jag hade med båda maskinerna...

Jag: - "Älskling, jag anmälde dig också"

Hon: - "WTF"

Jag: -"De går nog bra, du kan ju simma"


Löste engångslicens på plats (500 sek + medlemskap) och sen var det bara att åka=)

Kul att fler kommer och kör tävlingar tycker jag! Oavsett fart runt banan:)
cobbe
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 11 oktober 2009, 08:54

Re: Info om att börja tävla

Inläggav mr.turbo » 1 februari 2013, 21:34

Stafford skrev:Tack för svaren :) Nu kan vi planera vidare inför vår kommande debut.
Jag som har en open maskin får alltså starta i den klassen fast 5sek efter
och kompisen med en lite i den klassen även han 5sek efter.


Ni kommer båda att få börja att köra fun klassen tre tävlingar innan ni får klassa upp er
till lite eller gp ,ni kan även välja att fortsätta köra i fun klassen tills ni blir för bra och
blir uppmanade att klassa upp er , kör man fun får man inte ställa upp i någon annan
ski klass. Fun körs enligt gp reglementet men resultaten har blivit 50-50 vinst mellan gp
maskiner o lite maskiner . Kom till kumla på tränings lägret i vår sista helgen i april så
lär ni er hur ett tävlings heat går till och hur saker o ting fungerar , Gå med i en klubb
redan nu, tex ÖKJRC i örebr kumla ,sök licenser redan nu så ni får dom i tid o kan fixa
siffror med mm . Junior jetski filmen på första sidan är filmad i vår sjö utan för kumla
kolla den om ni inte redan sett den. Vad kör ni för maskiner ? Vart kommer ni ifrån?
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Info om att börja tävla

Inläggav Stafford » 2 februari 2013, 17:08

mr.turbo skrev:
Stafford skrev:Tack för svaren :) Nu kan vi planera vidare inför vår kommande debut.
Jag som har en open maskin får alltså starta i den klassen fast 5sek efter
och kompisen med en lite i den klassen även han 5sek efter.


Ni kommer båda att få börja att köra fun klassen tre tävlingar innan ni får klassa upp er
till lite eller gp ,ni kan även välja att fortsätta köra i fun klassen tills ni blir för bra och
blir uppmanade att klassa upp er , kör man fun får man inte ställa upp i någon annan
ski klass. Fun körs enligt gp reglementet men resultaten har blivit 50-50 vinst mellan gp
maskiner o lite maskiner . Kom till kumla på tränings lägret i vår sista helgen i april så
lär ni er hur ett tävlings heat går till och hur saker o ting fungerar , Gå med i en klubb
redan nu, tex ÖKJRC i örebr kumla ,sök licenser redan nu så ni får dom i tid o kan fixa
siffror med mm . Junior jetski filmen på första sidan är filmad i vår sjö utan för kumla
kolla den om ni inte redan sett den. Vad kör ni för maskiner ? Vart kommer ni ifrån?


GP regler i fun klassen låter bra så ja slipper byta motor i min :)
Vi har tänkt komma ner till lägret för att träna och lära oss mera,
Jag va ner och körde med er en lörda förra våren och bara det va lärorikt men efter det blev det nästa ingen körning för min del.
Då körde jag en sx-r 800 som va standard i motorn endast filter bytta,sen vare platta,intake och styre, den köpte kompisen och jag bytte till en Preppad sx-r 800.
Jag bor i Märsta/Sigtuna och kompisen i Uppsala och tanken har vare att gå med i ÖKJRC, blir nog redan ikväll :)
Stafford
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 7 augusti 2011, 15:46


Återgå till Off topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster