Köpa Superjet eller Sxr 800

Det som inte är direkt jetski relaterat eller
om du inte kan hitta någon kategori som passar

Köpa Superjet eller Sxr 800

Inläggav matols » 27 augusti 2011, 06:30

Många år sedan jag körde ståscooter. Har nu bestämt mig för att köpa en men har löjligt svårt att bestämma mig för vilket märke. Har tänkt att köpa en 2008 eller nyare. Vad händer egentligen i framtiden, märken som slutar att tillverkas osv, hur är trenden egentligen? Jag är ingen person som gillar att meka heller. Tacksam för tips

Mattias
matols
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 augusti 2011, 06:19

Re: Köpa Superjet eller Sxr 800

Inläggav Penken » 27 augusti 2011, 11:22

ska du köpa 08 och nyare så hade jag definitivt gått på superjet.

den superjetten funkar bra att leka med och den går bra att åka bana med. medans den äldre superjetten är mest bara leka och grisen aka sxr är mest bara bana.

superjet all the way. lätt mekad, rolig och alldelens underbar.
Penken
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 2 maj 2009, 14:29
Ort: Umeå

Re: Köpa Superjet eller Sxr 800

Inläggav Lelleflow » 27 augusti 2011, 14:16

Rykterna säger att Yamaha Superjet kommer finnas nästa säsong :-D , vad som händer i framtiden är svårt att säga. Ryket gällande Kawasaki är att de ska lägga ner produktionen av tvåtakt, men att det ska vara möjligt för förare/tävlande att köpa på dispens (usa). Obs endast rykten!
Jag rekomendera Yamaha, roliga att köra, bra prestanda (kolla resutaten av tävlings säsongen OJK.se), lätta att ha och göra med tex racing rabatter (olkart om det finns nästa säsong).
XSream DVX SS900
Superjet 2010
Lelleflow
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 110
Blev medlem: 18 juli 2010, 08:00

Re: Köpa Superjet eller Sxr 800

Inläggav matols » 29 augusti 2011, 09:35

Penken skrev:ska du köpa 08 och nyare så hade jag definitivt gått på superjet.

den superjetten funkar bra att leka med och den går bra att åka bana med. medans den äldre superjetten är mest bara leka och grisen aka sxr är mest bara bana.

superjet all the way. lätt mekad, rolig och alldelens underbar.


Tack för tipsen/ Mattias
matols
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 augusti 2011, 06:19

Re: Köpa Superjet eller Sxr 800

Inläggav matols » 29 augusti 2011, 09:37

Penken skrev:ska du köpa 08 och nyare så hade jag definitivt gått på superjet.

den superjetten funkar bra att leka med och den går bra att åka bana med. medans den äldre superjetten är mest bara leka och grisen aka sxr är mest bara bana.

superjet all the way. lätt mekad, rolig och alldelens underbar.
Lelleflow skrev:Rykterna säger att Yamaha Superjet kommer finnas nästa säsong :-D , vad som händer i framtiden är svårt att säga. Ryket gällande Kawasaki är att de ska lägga ner produktionen av tvåtakt, men att det ska vara möjligt för förare/tävlande att köpa på dispens (usa). Obs endast rykten!
Jag rekomendera Yamaha, roliga att köra, bra prestanda (kolla resutaten av tävlings säsongen OJK.se), lätta att ha och göra med tex racing rabatter (olkart om det finns nästa säsong).


Tackar/ Mattias
matols
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 augusti 2011, 06:19


Återgå till Off topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster