Detta forum kändes ju rätt lämpligt att skriva lite på så visar väl upp min lilla
skoter som ja kom över för nån månad sen.
Är förövrigt ny inom vattenskotervärlden.
Är en Superjet SN 1991 iaf
Lite fakta på de som sitter på nu
Spec Motor:
Block: 6M6
Vevpari: Std ?
Cylindrar: Borrad 82mm, 717cc, portade kanaler
Topp: MRD, Hardware Racing, 36cc domes
Kolvar: Wiseco
Insug: R&D för dubbla förgasare
Förgasare: Dubbla Mikuni SBN 46, Riva luftfilterkonor
Reeds: CarbonTech och std korgar
Avgas: Factory B-Pipe. Std vattenbox
Tändning: Pro-tec CDI, (Justerbart varvstopp) Enda skillnaden från org vad jag förstått
Kompförhållande: 11.6:1
Spec Drivning:
Gummikoppling: STD
Drivaxel: STD med 18mm Splines
Impeller: Solas YB-SC-I 14.5 / 18, Skat-track Superslim 15 / 22
Hus: Std
Kona: Std
Styrning: Ökad vinkel och förstärkt infästning på styrmunstycket
Spec Chassi:
Bom: Förstärkt Std med aluplåtar, Hårdare fjäder som är chimmsad lite extra
Syre: Original kanske
Gas: Nån Alu, lite moddad
Rideplate: Förlängd nåra cm, Annars platt
Galler: Ej org men okänt märke. En stor skovel och två små är de iaf.
Nå Tubbies sitter de på. Helt värdelös kvalitet är på dom iaf.
Så här såg den ut vid inköp
Främre lagret på drivaxeln var lite dåligt så böt de rätt så snabbt
Rev av toppen o fixade lite
Lite planslipning då de var rätt mkt ärg på översidan
Blev lite AN nipplar ist för vanliga
Hade lite flyt då den fassnade mellan 2 andra reeds o inte åkte in i motorn
Gjorde en Spacer som inte gick o få dit när korgarna var monterade, Fail
Blev aluplåtar innanför då de hade börjat blivit lite spickor
Gör ju inga backflips o sånt än direkt