Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Din jetski och projekt som du vill dela med dig av.

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav mr.turbo » 26 augusti 2012, 16:23

Vad har ni för pipor ? om man torkar ut tex en b-pipe flyttar man upp effekten
i registret , för att kompensera för det förlorade botten draget höjer man förtändningen
på låga varv så drar den över hela registret ,tex 32 grader mellan 2-5000 varv
men då krävs det att man har en programerbar tändbox.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 26 augusti 2012, 21:24

Vad är skillnaden mellan våt och torrpipa?
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 26 augusti 2012, 21:28

Jooko skrev:Vad är skillnaden mellan våt och torrpipa?




http://jetski-in-sweden.se/forum/index. ... atest-news
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 27 augusti 2012, 07:57

mr.turbo skrev:Vad har ni för pipor ? om man torkar ut tex en b-pipe flyttar man upp effekten
i registret , för att kompensera för det förlorade botten draget höjer man förtändningen
på låga varv så drar den över hela registret ,tex 32 grader mellan 2-5000 varv
men då krävs det att man har en programerbar tändbox.



Jag och falaffel kör Factory B-Pipe med standard vattenboxar dock har ja borat fler hål genom skiljevägarna för bättre flöde..
Vi har inga programerbara tändboxar än så kan inte kompensera med mer tändning så vi får nog köra med kalla pipor tills vi uppgraderat tändningen först då kan vi följa detta..
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav mr.turbo » 27 augusti 2012, 18:52

Ok ni har b-pipor ,de skall fräsa en bit i vatten box änden när man stänker lite
vatten på dom och då borde de fortfarande ha okey botten drag .
Man kan hjälpa upp botten draget med elektronisk vatteninsprutning,
typ microtuch ,hur mycket varvar motorerna? 7200 borde ni få ut lätt
med rätt prop, b-pipor brukar varva ca 7400 max rejält torra
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 28 augusti 2012, 15:53

mr.turbo skrev:Ok ni har b-pipor ,de skall fräsa en bit i vatten box änden när man stänker lite
vatten på dom och då borde de fortfarande ha okey botten drag .
Man kan hjälpa upp botten draget med elektronisk vatteninsprutning,
typ microtuch ,hur mycket varvar motorerna? 7200 borde ni få ut lätt
med rätt prop, b-pipor brukar varva ca 7400 max rejält torra



Ok Min burk går lite kallare än så ska testa strypa ner den lite mer till nästa åktur och se..
Elektronisk vatteninsprutning vart mer exakt skulle man sätta dom "spridarna"..? Har ju i kröken redan skulle man ersätta de eller bara köra ett separat längre bak i systemet, Styrs de efter vartalet/temperaturen sen..
Ingen aning va min maskin varvar i daxläget..
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav mr.turbo » 1 september 2012, 01:16

Med vatten sprut minskar man vattnet på skruvarna till ett minimum tills
motorn varvar som mest eller precis så slangarna inte smälter, då brukar
bottendraget bli dåligt ,med vatten sprut borrar man in ett munstycke
vid skarven mellan grenröret o pipan som som styrs av en solonoid
som släpper in mer vatten på låg o mellan varv , o stänger av på höga varv
på så sätt får man två inställningar på pipan en förbra botten , en för
hög toppeffekt som automatiskt växlar beroende på varvtal , det ihop
med tändning o hög comp och det svarar som dynamit.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 6 september 2012, 21:01

hur går det här?
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 9 september 2012, 10:40

Händer inte mycket för tillfället mycket annats som tagit all tid..
Planen nu är att hitta en helst defekt typ kawa ss 750 eller liknande och ta motor/drivlina från och fixa till under vintern så vill inte lägga ut några pengar på denna maskin som sitter i nu.. Den funkar bra nu iallafall så åker med detta sommaren ut..
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 13 juni 2013, 19:52

har du kört nått?
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 15 juni 2013, 00:09

Va ut för första gången förra helgen faktiskt, inga konstigheter bara tryckte på knappen och körde inget nytt gjort på den så..
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 15 juni 2013, 08:47

sjukt nice!
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 15 augusti 2013, 21:05

har du sålt denna?
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 17 augusti 2013, 12:25

Nej står kvar än..
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Föregående

Återgå till Jetski projekt och jetskis på forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster