Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Din jetski och projekt som du vill dela med dig av.

Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 12 augusti 2012, 02:28

Tänkte dela med mig lite av de ja gör på min gamla x2a, är rätt ny i vattenvärlden så tänkte detta även kunde gynna mig med ideer och tipa förhoppningsvis "när ja virrar bort mig i allt för tokiga ideer"

Till skoter då som är rätt standard på utsidan än så länge.

Maskin har lite lull lull/arbeten som:
Factory pipe /avgassystem
Nyare insug (tror ja) med en keihin 42mm förgasare
reed boosters
Tillsnyggade insug och avgas kanaler

ja va nog de som är gjort än.. Sitter även ett eftermarkands intagsgaller för vattnet under minns inte tillverkar på de..

Lite bilder på maskin:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Arbetsbänk lär man ha till den också
Bild
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 12 augusti 2012, 08:13

jasså så det finns fler här på forumet som har x2a


hur mkt har du kört med den? vart håller du hus nånstans?
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 12 augusti 2012, 09:56

Jooko skrev:jasså så det finns fler här på forumet som har x2a


hur mkt har du kört med den? vart håller du hus nånstans?




Yes kul maskin för lite pengar.. Har inte hunnit kört så mycket inte haft den så länge, Håller till utanför enköping..
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 12 augusti 2012, 14:48

ok!


tufft!! då får du se till att komma ner hit och hoppa efter lite vågor med oss ,
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 12 augusti 2012, 17:38

Låter inte helt fel ni håller till i huvudstaden..?



Förövrigt så fick ja en av mina ideer klockan 23.00 igår kväll så rev av toppen lite snabbt och åkte in till jobbet och svarva ner squish kanterna (heter de så..?) 2mm sen plana hela toppen lika mycket så håller ungefär samma marginal som orginal till kolven får se om de blir någon skillnad startad och klar iallafall, även fixat till 4mm spacers (blir 5mm med extra packning) till reedsen ska väl kunna ge lite extra vrid säger vissa om de stämmer på just denna motorn vet ja inte men lär ju prova är ju gratis.. :-)

Bild

Bild
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Nesam » 12 augusti 2012, 18:59

Trevligt med projekt och speciellt lite udda maskiner och x2:or i bra skick växer
inte på träd.Ser fram emot fortsättning...
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 12 augusti 2012, 20:49

Kul att höra.. :-)


Skulle in till affären idag så passa på att svänga förbi jobbet och dra av 200g på svänghjulet, lite lite kanske men osäker på hur mycket man vågar ta så börjar så..

Bild
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav marty » 13 augusti 2012, 17:11

Trevligt projekt!

Skulle vara intressant och veta vilken skillnad det gör med ett lättat svänghjul, kör själv med original.
Vad har du för impeller på din maskin?
Yamaha Superjet 04
marty
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 juni 2011, 08:05

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 13 augusti 2012, 22:13

Tack, ja får se om man märker någon skillnad men de tror ja knappt kan inte lätta ett orginal så mycket att de borde göra större skillnad men alla småsaker blir ju något tillsammans.. :-) Ingen aning vilken stigning ja har ser inte de på plats är en skat trak 6 allt ja ser..


Fick lite gjort idag också lätta svänghjulet lite till då ja inte skruva ihop den igår, gjorde nya insugsbultar så dom räcker till provstartat och klar men hinner nog riva ner något minst en gång till innan helgen.. :-)

1710g orginal
Bild
Bild
Bild
Bild
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav marty » 14 augusti 2012, 06:31

Skat trak 6 impeller har jag också på min maskin, stigning 16. Har alltid funderat på om det är för mycket. Vet inte.

Bilder är alltid kul. Bifogar en bild på min snurra!
Bild
Yamaha Superjet 04
marty
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 juni 2011, 08:05

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 14 augusti 2012, 09:08

ska bli roligt och se förändringarna , vad det gör i effekt ?

hur upplever du din maskin?

ser att batteriet är väldigt stort? hur mkt väger din maskin?
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 14 augusti 2012, 10:34

Marty: Ja själv har inte kört med annan impeller än denna så har inget att jämför med tyvär Men nog skulle man kunna gå ner lite i stigning tycker den har hyfsad toppfart med denna impeller..?
Alltid trevligt med bilder va har du för spec på din motor.. Har du 180psi /1.3mm i squish fortfarande, funkar de bra.. ställt på tändningen något..?


Jooko: Ja förhoppningsvis ska de ge effekt och inte bli sämre haha..
Tycker skotern är slö att sväng och vända runt med snabbt de är något ja måste fixa/plugga på hur man fixar till bäst annars är ja rätt nöjd förutom effekten då..
Batteriet va nytt när ja köpte den så byter till ett mindre först till nästa sommar får hänga med sommaren ut helt enkelt då de kostar en slant med ett nytt

Inte vägt maskin så vet inte men blir väl att kolla de när man fått bort lite onödig vikt..
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav marty » 14 augusti 2012, 15:24

Jag har aldrig kört en orginal maskin, så har inget att jämföra mot.

Min motor är uppborrad från 76mm till 77.5mm, wiseco kolvar, snyggat till avgasportarna och polerat upp. likaså insuget, Westcoast topp med 29cc domes svarvade tills jag fick exakt 1.27 squish, ligger kring 180psi, 44mm insug med en 44 sbn mikuni, jetsports pipa, tändningen är helt original.
Det har jag gjort hittills.

Motorn går rätt bra, men går väldigt fett. Väntar på nya munstycken.
Skulle vara intressant å veta hur en original går.
marty
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 juni 2011, 08:05

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 14 augusti 2012, 16:25

Låter som en trevlig maskin helt klart.. Enligt filmerna man sätt verkar en orginal inte vara spec pigg.. :-)
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav marty » 14 augusti 2012, 16:51

Har faktiskt en film på youtube kom jag på! Här går den rätt så fett på högre varv, så jag bör kunna få ut mer.

http://www.youtube.com/watch?v=Vp-vKC3TxFY
Yamaha Superjet 04
marty
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 juni 2011, 08:05

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 14 augusti 2012, 20:38

Trevligt.. Lite dovare ljud än min som har utblåset framtill.. :-) Ska försöka knåpa ihop en liten film sen också så man har något att kolla på när vintern är här..
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 14 augusti 2012, 20:43

ok ,

jo precis så upplever jag min maskin också , jag saknar vridet att gasa up ur kurvorna , knasigt forumlerat men ni förstår säkert ,


man att lätta t.ex svänghjulet måste ju du få mer varv villig maskin?

hur mkt kan det göra skillnad mot våtpipa kontra torrpipa?


jag har märkt en sak på min maskin att när jag svänger till vänster så märket jag skillnad , är det nån skillnad på din maskin?


är ju utblåset som sitter där, ?
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 14 augusti 2012, 21:08

Tycker inte de är just effekten ja saknar där kan svänga hårdare/skarpare med en jetski på mindre gas så är något i styrningen/chassit som "felar" är ju ändå rätt lik en jetski i botten men dom kanske har mer utväxling på styrningen bara ska mäta upp de på polarens sen och se hur pass de skiljer inget jag lagt energi på än..
Givetvis svarar motorn snabbare med lättare svänghjul mindre massa att dra runt..
Angående pipor har jag ingen koll på alls än..
Vad för skillnad märker du när du svänger till vänster..
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 14 augusti 2012, 22:25

ok, tycker att den inte riktigt vill svänga lika skarpt , vill inte skära lite mkt , kan bero på utblåset?
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 14 augusti 2012, 22:30

Mmm all info finns nog på pwctoday.com ska läsa igenom lite trådar där när ja orkar..
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 15 augusti 2012, 13:12

Ingen som sitter på en extra cylinder till 650'in gärna skuren/dålig så priset hålls nere bara stommen är hel då de blir nya foder i den oavsätt..???
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 18 augusti 2012, 02:17

Hade lite oflyt med kylningen sist vi va ut så blir tvungen att byta en kolv så passa på att göra lite annat skoj under tiden:

Blir dubbelkylning nu
Bild

En prototyp så ja får tilten kopplad till handtag på styret
Bild

Fixa en förstärkning till styrvajern så den inte viker sig vid belastning
Bild

Börjar montera en el länspump
Bild

Fick även lite hjälp ikväll
Bild
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav sospikey » 18 augusti 2012, 14:39

Ska du få den att svänga bättre måste du modda styrstaget under styret samt slipa ur nosseln så den kan gå mer höger/vänster. Sen får du meddla lite med justeringsskruvarna som finns. Gör sen ett d-cut i ride-platen samt kapa 40 mm av skrovet bak. Då börjar det hända grejer. :twisted:
Släng sen bort allt onödig vikt du kan (trimreglage, soppakran, oljetank,bumper fram, gummikklossar bak, gummimattor i motorutrymme (kör turf istället),borra massa lättningshål i gummihållaren till waterboxen, ta bort allt överflöd av grönt lim mellan skrovhalvorna, modda waterboxen (fråga om detta, gör skillnad!!!) , montera en flow control valve (gör också skillnad).
sospikey
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 20 juni 2009, 18:36

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav sospikey » 18 augusti 2012, 14:43

X2 svänger lite olika (hö/v) och det ska tydligen bero på rotationen i pumpen. Jag har lättare att svänga höger än vänster på min, den svänger lika mycket men med mer kontroll åt höger.
sospikey
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 20 juni 2009, 18:36

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 18 augusti 2012, 16:44

En som hållt på förr trevligt.. Mesta du nämnt är på att göra listan har lite dåligt med tid just nu bara så den totala ombyggnaden blir under vintern.. Har förlängt styrstaget och de gjorde en del helt klart, ljudämparen har ja borrat igenom plåtarna så den ska flöda rätt ok om de va de du tänkte..?
Blir flödesventiler både till motorn och ljudämparen nu när de blir dubbelkylning..
Hur upplever du maskin efter kapning i bak planar den ut mycket senare mm
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav marty » 18 augusti 2012, 19:25

Hur hade du tänkt dra dubbel kylningen?
En till motorn och en till pipan?

Jag gjorde så, drog en till motorn och en till pipan. Alltså motorn har en egen och pipan har en egen.
Frågan är hur bra det är att mata pipan med kallt vatten? kanske någon kan svara på här?
Yamaha Superjet 04
marty
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 juni 2011, 08:05

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 18 augusti 2012, 20:10

Precis så ska ja också göra med ventil till varje så man kan bestämma mängden.. Inte sätt något att de är vanligt att pipan kan tex spricka pga detta så ska nog inte varav någon fara är ju + grader i vattnet.. :-)
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav mr.turbo » 18 augusti 2012, 21:06

Jag gjorde så, drog en till motorn och en till pipan. Alltså motorn har en egen och pipan har en egen.

Jag gör alldrig så ,två in in motorn , en från toppen till pipan ,jukallare motorn går
o desto varmare pipan går desto snabbare går den.

Plana 2mm det ger ca - 9cc på standard borr , en sx-r hade rasat direkt
Hur många psi tryck blev det? vad gjorde du för ändringar i övrigt när du planade toppen?
bestyckning , tändning mm.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 18 augusti 2012, 21:54

ok kanske bättre att göra så med kylningen tack för den ska forska lite om de..
Blev 12.5kg i komp, Har inte strobbat tändningen står 2-3mm på mer förtändning än orginal
Ligger lite på feta sidan på soppan 90 på lågen och 150 eller 160 på högen nu verkar den gå bäst på och stiften är lite svarta men inte överdrivet..
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Falaffel » 18 augusti 2012, 23:11

Så de ska vara kopplat så här?

Vart och vilken indikator hade ni använt?

Bild
Johnny Borg
0762330358
nocontrol.se
Användarvisningsbild
Falaffel
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 4 juli 2012, 20:47
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav mr.turbo » 19 augusti 2012, 10:22

Så de ska vara kopplat så här? Nej

Vart och vilken indikator hade ni använt?

2st 8mm in i grenrör (alltså två ledningar från pumpen) Jag brukar borra 9,5mm o 6,5 mm
2st 6mm ut ur toppen direkt ut på sidan
1st 6mm från toppen till pipan
Går allt vatten från pipan in i vatten boxen? i så fall kan man köra ett
t kors ut på sidan på den slangen och ett munstycke i anslutningen till vatten boxen och torka ur
den en del ,men håll koll på värmen så det inte går för varmt så slangarna smälter
Det kan gå åt lite borra o gänga för att dra vattnet så här.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Falaffel » 19 augusti 2012, 11:15

Varken jag lr gniraz har kört så som bilden visar.

Gjorde ett diagram som kändes lämpligt bara.

Vattenboxen är strypt med tryckregulator alt kulventil beroende på humör :)

Varför köra två olika dimisioner på grenröret?
Blir de för mkt flöde med 2st 9.5mm?
Johnny Borg
0762330358
nocontrol.se
Användarvisningsbild
Falaffel
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 4 juli 2012, 20:47
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Falaffel » 19 augusti 2012, 11:51

Är de såhär du tkr man ska ha de?

Bild
Johnny Borg
0762330358
nocontrol.se
Användarvisningsbild
Falaffel
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 4 juli 2012, 20:47
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 19 augusti 2012, 12:05

Ska väl ta bort en bypass från toppen 1 räcker väl..
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Falaffel » 19 augusti 2012, 13:03

De justerar man efter motortemperaturen tänkte jag.
Finns olika storlekar på bypass vinklarna.
Johnny Borg
0762330358
nocontrol.se
Användarvisningsbild
Falaffel
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 4 juli 2012, 20:47
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 20 augusti 2012, 21:07

Motorn ihop och monterad idag prylarna runt om kring ska på igen hoppas kunna starta och "köra in den" imorgon gjorde även lite nya pissare som sprutar rakt ut så man ser tydligare även en till länspumpen...

Bild

Bild

Bild
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav mr.turbo » 21 augusti 2012, 16:50

Falaffel skrev:Är de såhär du tkr man ska ha de?

Bild

Ja precis , så kyler man en race motor

Varför köra två olika dimisioner på grenröret?
Blir de för mkt flöde med 2st 9.5mm? Suck ,jag borrar de stora in 9,5 de små ut 6,5.
Reglera vattnet till vattenboxen med ett förgasarmunstycke i vattenanslutningen.
Det kan även gå åt en strypning i ledningen till pipan från toppen , på en sx-r
minskar man till 4mm när man ökar vatten in från pumpen , kör motorn ca 50 grader
pipan ca 90 grader varm ,med 2st direkt ut ur toppen på sidan kan du köra motorn
kall o pipan varm , en räcker inte för då kommer den inte att gå kallare än vad den gjorde från början , om ni sedan bromsar flödet i pipan kommer motortempen att öka för vattnet
kommer inte ut , ledning nr2 ut är för att leda ut vattnet som original skulle ha gått genom
pipan man tar bara ett minimum från toppen till att kyla pipan.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 23 augusti 2012, 15:34

Bra info där mycket värt att höra va andra kör med i verkligheten och vad som funkar bra..

Förövrigt så är maskin ihop och brumar på igen blir väl en provdag i vattnet närmaste dagarna..
Sen kunde ja inte hålla mig för att kapa av den i bak går ju så pass fort, även tilten är klar med bromshandtag på styret..

Bild

Bild

Bild
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 23 augusti 2012, 16:04

varför kapar man ur där?

sett att fler har gjort det!
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav sospikey » 23 augusti 2012, 16:09

Den svänger bättre samt går lite mer "nose-high" vilket är bra om man vill köra free-style/free-ride. Dessutom sparar man ganska mycket vikt, de där gummigrejerna längst bak är tunga som bly!
sospikey
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 20 juni 2009, 18:36

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 23 augusti 2012, 17:43

kan inte du ta lite fler bilder så man ser hur det är kapat?

vill göra likadant! :)
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 23 augusti 2012, 19:35

Här finns bilder måste dock va medlem för att se dom har ja för mig.. http://www.pwctoday.com/showthread.php?t=224560
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 23 augusti 2012, 20:24

ok såg nån bild där ,


tror jag hoppar det på min , vill inte gå för extreemt , då dem säger att den blir vinglig när man kommer upp i lite fart !
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 23 augusti 2012, 20:43

Köpte du en x2'a för att åka fort med.. ;)
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 23 augusti 2012, 21:08

absolut inte , men ska känna lite på den innan jag börjar kapa , vill ju ändå kunna gasa på nån dag! kommer aldrig att hoppa i 3meters vågor el göra rollar , vad jag tror?

men det hoppas jag att vi kommer se dig göra? :D
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 23 augusti 2012, 21:24

Givetvis är målet att göra allt tokigt.. :-)
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Jooko » 23 augusti 2012, 21:47

blnär blir provturen?
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Gniraz » 24 augusti 2012, 06:17

Inget bestämt idag imorgon eller på söndag..
Kawasaki x2 1989
NoControl.se
Gniraz
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2 augusti 2012, 23:54
Ort: Enköping

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav marty » 25 augusti 2012, 19:59

Gjorde om min kylning idag precis som du sa mrturbo, drog in 2 st i grenröret och från toppen ut och en till pipan som är strypt. Blev rejäl skillnad på högre varv. Pipan är precis så het att man kan ta på den lite snabbt, innan var den kall.
mr.turbo skrev:
Falaffel skrev:Är de såhär du tkr man ska ha de?

Bild

Ja precis , så kyler man en race motor

Varför köra två olika dimisioner på grenröret?
Blir de för mkt flöde med 2st 9.5mm? Suck ,jag borrar de stora in 9,5 de små ut 6,5.
Reglera vattnet till vattenboxen med ett förgasarmunstycke i vattenanslutningen.
Det kan även gå åt en strypning i ledningen till pipan från toppen , på en sx-r
minskar man till 4mm när man ökar vatten in från pumpen , kör motorn ca 50 grader
pipan ca 90 grader varm ,med 2st direkt ut ur toppen på sidan kan du köra motorn
kall o pipan varm , en räcker inte för då kommer den inte att gå kallare än vad den gjorde från början , om ni sedan bromsar flödet i pipan kommer motortempen att öka för vattnet
kommer inte ut , ledning nr2 ut är för att leda ut vattnet som original skulle ha gått genom
pipan man tar bara ett minimum från toppen till att kyla pipan.
Yamaha Superjet 04
marty
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 juni 2011, 08:05

Re: Kawasaki x2 650 "ständigt projekt"

Inläggav Falaffel » 26 augusti 2012, 07:32

Vi var ut o körde idag och på min så gick den bättre med kallt avgassystem och rätt så torr vattenbox.

Kör sista skruven öppen 1 varv.
Johnny Borg
0762330358
nocontrol.se
Användarvisningsbild
Falaffel
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 4 juli 2012, 20:47
Ort: Enköping

Nästa

Återgå till Jetski projekt och jetskis på forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster