superjet -08 prylar

Begagnade jetski,jetski delar,jetski tillbehör & jetski utrustning

superjet -08 prylar

Inläggav superjet82 » 23 augusti 2010, 18:10

tjena! är den nån som har lite roliga grejjer till jetskin till salu.

Är i första hand på jakt efter scoop, hårdare bomfjäder, rideplate, styre (0 gradigt), impeller m.m. Är den nån som har fler förslag på vad jag kan tänkas behöva är det bara å pm:a. Min superjet är helt orginal förövrigt. /Markus
superjet82
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 4 juli 2010, 19:44

Re: superjet -08 prylar

Inläggav Eee » 23 augusti 2010, 19:38

Impeller har du väl redan rostfri om det är en -08? Eller har inte dem det original?

Är du ute efter race eller freestyle?
Superjet 701
Arctic Cat F6

My videos:
http://www.youtube.com/user/Kapteeen1
Eee
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 2 juni 2009, 19:32

Re: superjet -08 prylar

Inläggav superjet82 » 24 augusti 2010, 19:24

Glömde skriva att jag är ute efter freestyle grejjer,
superjet82
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 4 juli 2010, 19:44

Re: superjet -08 prylar

Inläggav Eee » 24 augusti 2010, 23:44

Ok. Plattan du har duger väl till freestyle? Satsa på styre, scoop, pipa och footholders tillsammans med diamond matta. Bra projekt i vinter ;)
Superjet 701
Arctic Cat F6

My videos:
http://www.youtube.com/user/Kapteeen1
Eee
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 2 juni 2009, 19:32

Re: superjet -08 prylar

Inläggav kajan » 25 augusti 2010, 00:49

Eee skrev:Ok. Plattan du har duger väl till freestyle? Satsa på styre, scoop, pipa och footholders tillsammans med diamond matta. Bra projekt i vinter ;)


Sen efter det så kan du korta bommen, sätta på en högkomp topp och porta motorn, större förgasare alternativ ombestycka dom du har.
Men till att börja med så sätt på en eller två elektriska länspumpar ;) Det är aldrig fel.
Idag när jag var ute på havet så lossna huven tre gånger för mig och vågorna var upptill 2m höga.
Då är man glad att man har extra länspumpar på maskinen 8-)
Rius edition 760 rr -06 Freeride modd
kajan
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 189
Blev medlem: 2 april 2009, 21:24
Ort: South of Sweden

Re: superjet -08 prylar

Inläggav JIIG » 25 augusti 2010, 04:29

kajan skrev:
Eee skrev:Ok. Plattan du har duger väl till freestyle? Satsa på styre, scoop, pipa och footholders tillsammans med diamond matta. Bra projekt i vinter ;)


Sen efter det så kan du korta bommen, sätta på en högkomp topp och porta motorn, större förgasare alternativ ombestycka dom du har.
Men till att börja med så sätt på en eller två elektriska länspumpar ;) Det är aldrig fel.
Idag när jag var ute på havet så lossna huven tre gånger för mig och vågorna var upptill 2m höga.
Då är man glad att man har extra länspumpar på maskinen 8-)



3 gånger!!!
Har du inga hoodstraps?
har två par oem huvlås över, du kan ju monta dual hood locks!!! :-D
http://www.pixbox.se/usr_show_id81634_page0_order1.html
--------------------------------------------------------------------------
Yamaha Xl 700-02
Superjet SN 722
Superjet SN 701-----Såld
Superjet SN 650-----Såld
Superjet SN 650-----Såld
Kawasaki 300
JIIG
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 206
Blev medlem: 3 april 2009, 12:47

Re: superjet -08 prylar

Inläggav JIIG » 25 augusti 2010, 05:19

superjet82 skrev:Glömde skriva att jag är ute efter freestyle grejjer,


Footholds är ett måste!!
Jag råkar av en händelse ha ett par WDK REV liggandes och även andra modeller, typ ricter och WDK rev mod edition ;)
pm:a om du är intresserad.
http://www.pixbox.se/usr_show_id81634_page0_order1.html
--------------------------------------------------------------------------
Yamaha Xl 700-02
Superjet SN 722
Superjet SN 701-----Såld
Superjet SN 650-----Såld
Superjet SN 650-----Såld
Kawasaki 300
JIIG
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 206
Blev medlem: 3 april 2009, 12:47

Re: superjet -08 prylar

Inläggav sospikey » 25 augusti 2010, 11:31

Du ska nog modda styrningen också? Kolla på x-h2o.com, det finns ett paket som någon satt i hop för att få snabbare styrning.
Kapa bommen 2-5 tum, sätt dit en annan bomfjäder, rakt styre och ODI Rouge handtag (svinbra!).
1 eller 2 länspumpar (köp Biltemas minsta, rena Rulekopior), en under couplern och en stripad till styrkabeln. Montera utkasten uppepå sidorna av ståbrunnen.
Behåll impellern om den är hel, köp en cone om du vill tweaka lite. B-pipe, ADA topp, en Epic tändning från ATP verkar vara det bästa i tändningsväg just nu.
Footholds är ett måste, se till att sätta dit en footstrap eller surfhold fram medans du ändå håller på.
Du kan göra ett d-cut på din orginalplatta så funkar den sen. Ett worx intagsgaller, jag gillar 205:an som är lite snällare, jag tror att -08 och nyare superjet ska använda 228:an som även rekommenderas av X-Scream för alla superjets.
sospikey
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 20 juni 2009, 18:36

Re: superjet -08 prylar

Inläggav tompa » 25 augusti 2010, 16:25

Köp ett nytt chassi på en gång :-D
Det nya bob chassit kostar typ 3500 dollar. Fort har du trimmat för 35000kr.
Det hade jag gjort, fast då är det bara flat water freestyle som gäller ska du ha en allround maskin så köp allt som dom andra säger åt dig att köpa :-D Börja med o köpa Jiigens footholds, inga footholds ingen freestyle :-D klart viktigaste moddningen enligt mig ;)
tompa
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 3 april 2009, 16:00
Ort: Vännäs

Re: superjet -08 prylar

Inläggav Eee » 25 augusti 2010, 16:47

tompa skrev:Köp ett nytt chassi på en gång :-D
Det nya bob chassit kostar typ 3500 dollar. Fort har du trimmat för 35000kr.
Det hade jag gjort, fast då är det bara flat water freestyle som gäller ska du ha en allround maskin så köp allt som dom andra säger åt dig att köpa :-D Börja med o köpa Jiigens footholds, inga footholds ingen freestyle :-D klart viktigaste moddningen enligt mig ;)


Vad är det för chassi som kostar 3500 dollars? Vikt osv?

Håller med satsa på footholders i första hand, och sen tycker jag att scuppervalve är mycket bättre än länspumpar.
Superjet 701
Arctic Cat F6

My videos:
http://www.youtube.com/user/Kapteeen1
Eee
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 2 juni 2009, 19:32

Re: superjet -08 prylar

Inläggav tompa » 25 augusti 2010, 17:04

http://www.xmetalworks.com/products/b.o ... l+only/105

backflip on a budget står förkortningen för :-D
det är en kille på x-h2o som gör flatwater backflip med en sån med en 701cc.
tompa
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 3 april 2009, 16:00
Ort: Vännäs

Re: superjet -08 prylar

Inläggav kajan » 25 augusti 2010, 21:35

:?
JIIG skrev:
kajan skrev:
Eee skrev:Ok. Plattan du har duger väl till freestyle? Satsa på styre, scoop, pipa och footholders tillsammans med diamond matta. Bra projekt i vinter ;)


Sen efter det så kan du korta bommen, sätta på en högkomp topp och porta motorn, större förgasare alternativ ombestycka dom du har.
Men till att börja med så sätt på en eller två elektriska länspumpar ;) Det är aldrig fel.
Idag när jag var ute på havet så lossna huven tre gånger för mig och vågorna var upptill 2m höga.
Då är man glad att man har extra länspumpar på maskinen 8-)



3 gånger!!!
Har du inga hoodstraps?
har två par oem huvlås över, du kan ju monta dual hood locks!!! :-D


Snart har jag Hoodstraps, har inte tyckt att jag har behövt det innan med oem huven
Det känns som det är dax NU :?
Rius edition 760 rr -06 Freeride modd
kajan
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 189
Blev medlem: 2 april 2009, 21:24
Ort: South of Sweden

Re: superjet -08 prylar

Inläggav kajan » 25 augusti 2010, 21:44

sospikey skrev:1 eller 2 länspumpar (köp Biltemas minsta, rena Rulekopior), en under couplern och en stripad till styrkabeln. Montera utkasten uppepå sidorna av ståbrunnen.


Var på Ö&B idag
Hitta ennu en länspump, typ Rulekopior. Billigare än Biltema, samma mått och två års garanti
Dom vet nog inte hur fort vi kan bränna motorn på en sån :lol:
Rius edition 760 rr -06 Freeride modd
kajan
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 189
Blev medlem: 2 april 2009, 21:24
Ort: South of Sweden

Re: superjet -08 prylar

Inläggav Professorn » 28 augusti 2010, 19:15

0 gradit styre varför de?
alltså alla skriver att de monterar och ska montera nollgradiga styren...

Varför?? vad är så speciellt med en rak pinne?

Själv kör jag med ett modifierat crosstyre och tycker det är hur skönt som helst. När jag provat ett nollgradit styre så har det alltid känts konstigt??

Borde inte folk själva känna efter vad som e bra å inte bra eller har det 0-gradiga styret någon funktion?

???? undrande ????
Professorn
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 162
Blev medlem: 26 april 2009, 13:18
Ort: Rättvik

Re: superjet -08 prylar

Inläggav Penken » 28 augusti 2010, 23:31

det viktigaste är väll att montera ett styre som är lite bredare och någolunda bra geometri.
det styret som sitter original skulle jag inte ens använda på kärringhojen.

jag skulle dock föredra ett 4gradigt över ett 0 gradigt. men man vänjer sig :)
Penken
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 2 maj 2009, 14:29
Ort: Umeå

Re: superjet -08 prylar

Inläggav Treble » 12 oktober 2010, 23:58

superjet82 skrev:tjena! är den nån som har lite roliga grejjer till jetskin till salu.

Är i första hand på jakt efter scoop, hårdare bomfjäder, rideplate, styre (0 gradigt), impeller m.m. Är den nån som har fler förslag på vad jag kan tänkas behöva är det bara å pm:a. Min superjet är helt orginal förövrigt. /Markus




Tjena!
Jag har detta liggandes:
NY LACKAD SVART ORGINAL BOM SUPERJET - SOM DU KAN KAPA FÖR SNYGG LOOK MEN MER FUNKTIONELL
HÅRDARE BOMFJÄDER TYP BLOWSION
0 GRADIGT UMI STYRE MED GUMMI HANDTAG
FOOTHOLDS HELT NYA
TURTLE MATTA

ALLT ÄR I NYSKICK.
Kom med bud så kan vi säkert ordna något.
Treble
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 31 maj 2009, 22:24

Re: superjet -08 prylar

Inläggav superjet82 » 23 oktober 2010, 18:18

Treble skrev:
superjet82 skrev:tjena! är den nån som har lite roliga grejjer till jetskin till salu.

Är i första hand på jakt efter scoop, hårdare bomfjäder, rideplate, styre (0 gradigt), impeller m.m. Är den nån som har fler förslag på vad jag kan tänkas behöva är det bara å pm:a. Min superjet är helt orginal förövrigt. /Markus




Tjena!
Jag har detta liggandes:
NY LACKAD SVART ORGINAL BOM SUPERJET - SOM DU KAN KAPA FÖR SNYGG LOOK MEN MER FUNKTIONELL
HÅRDARE BOMFJÄDER TYP BLOWSION
0 GRADIGT UMI STYRE MED GUMMI HANDTAG
FOOTHOLDS HELT NYA
TURTLE MATTA

ALLT ÄR I NYSKICK.
Kom med bud så kan vi säkert ordna något.



köpt! får se om jag får råd med en trimpipa senare i höst också
superjet82
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 4 juli 2010, 19:44

Re: superjet -08 prylar

Inläggav superjet82 » 23 oktober 2010, 18:21

sospikey skrev:Du ska nog modda styrningen också? Kolla på x-h2o.com, det finns ett paket som någon satt i hop för att få snabbare styrning.
Kapa bommen 2-5 tum, sätt dit en annan bomfjäder, rakt styre och ODI Rouge handtag (svinbra!).
1 eller 2 länspumpar (köp Biltemas minsta, rena Rulekopior), en under couplern och en stripad till styrkabeln. Montera utkasten uppepå sidorna av ståbrunnen.
Behåll impellern om den är hel, köp en cone om du vill tweaka lite. B-pipe, ADA topp, en Epic tändning från ATP verkar vara det bästa i tändningsväg just nu.
Footholds är ett måste, se till att sätta dit en footstrap eller surfhold fram medans du ändå håller på.
Du kan göra ett d-cut på din orginalplatta så funkar den sen. Ett worx intagsgaller, jag gillar 205:an som är lite snällare, jag tror att -08 och nyare superjet ska använda 228:an som även rekommenderas av X-Scream för alla superjets.



Vad är en D-cut???
superjet82
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 4 juli 2010, 19:44

Re: superjet -08 prylar

Inläggav sospikey » 23 oktober 2010, 19:45

Man sågar bort en bit mitt på ride platen i ett halvmåneformat. Lyfter nosen på jetskin samt gör den lite mer svängbenägen. Kolla min maskin här på forumet, det borde finnas bilder.
sospikey
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 20 juni 2009, 18:36

Re: superjet -08 prylar

Inläggav zantarf » 25 november 2010, 14:36

superjet82 skrev:
Treble skrev:
superjet82 skrev:tjena! är den nån som har lite roliga grejjer till jetskin till salu.

Är i första hand på jakt efter scoop, hårdare bomfjäder, rideplate, styre (0 gradigt), impeller m.m. Är den nån som har fler förslag på vad jag kan tänkas behöva är det bara å pm:a. Min superjet är helt orginal förövrigt. /Markus




Tjena!
Jag har detta liggandes:
NY LACKAD SVART ORGINAL BOM SUPERJET - SOM DU KAN KAPA FÖR SNYGG LOOK MEN MER FUNKTIONELL
HÅRDARE BOMFJÄDER TYP BLOWSION
0 GRADIGT UMI STYRE MED GUMMI HANDTAG
FOOTHOLDS HELT NYA
TURTLE MATTA

ALLT ÄR I NYSKICK.
Kom med bud så kan vi säkert ordna något.




Hej, vad kan du tänka dig att sälja bomen för?
Mvh Micke


köpt! får se om jag får råd med en trimpipa senare i höst också
zantarf
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 november 2010, 14:34


Återgå till Köpes!

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster