Kawasaki 650 laddningsfel?

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

Kawasaki 650 laddningsfel?

Inläggav toobbee » 16 mars 2011, 20:56

jag har en kawasaki 300 med en 650JF motor i och den laddar ca 18,9 volt!
jag köppte en ny laddregulator men som var till en 650SX som jag trodde motorn var men jag hittade motor nuffrerna så såg jag att det var en JF så jag undrar om det är att jag har fel regulator eller om det är något annat som strular?

/tobbe
Användarvisningsbild
toobbee
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 1 februari 2011, 20:09
Ort: Ingarö

Re: Kawasaki 650 laddningsfel?

Inläggav Nesam » 17 mars 2011, 20:40

Har ingen aning vad som skiljer dom åt men oavsett så verkar det
knas. :roll:
Har du verkligen batteriet anslutet och får den spänningen
från regulatorn?
Kopplat tåtarna som dom ska sitta?
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Kawasaki 650 laddningsfel?

Inläggav Tuffe » 17 mars 2011, 21:16

Då din motor har sutte i en sittmaskin så borde det vara annat laddrelä än till en sx
har du inte det gamla relät kvar????
Kör:
Kawasaki SX-R 1500
Kawasaki Ultra 300x
Saab 900T Og
Användarvisningsbild
Tuffe
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 3 april 2009, 09:16
Ort: Örebro/Kumla ÖKJRC

Re: Kawasaki 650 laddningsfel?

Inläggav toobbee » 17 mars 2011, 21:35

Jag har satt kablarna så som instruktionerna säger till en sx och det kopplar på samma vis till JF modellen och batriet är anslutet!

Det ända som fans kvar när jag köpte den var tändplattan och kablaget i från den.
kändes lika bra och fråga innan man gick handlade ny regulator om det skulle vara någon större skilnad på dem.

Mvh tobbe
Användarvisningsbild
toobbee
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 1 februari 2011, 20:09
Ort: Ingarö

Re: Kawasaki 650 laddningsfel?

Inläggav Nesam » 18 mars 2011, 16:28

Oj med den spänningen på ett batteri så funkar det inge bra
obelastat vore det en annan femma.
En regulator ska hålla spänningen ut Men om det är helt galen
in spänning (om det nu skulle skilja så mycket mellan modellerna :roll: )
så är det nog inte omöjligt med detta resultat.
Vad har du för spänning in i regulatorn,tänk på att det är växel?

Hur ser den ut,är det 2kablar in från motorn och 2 kablar ut +,- till batteriet?
Det är bara regulatorn från plattan,inget annan komponent före?

Vore enklare om man kunde kolla på plats men.... :roll:
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Kawasaki 650 laddningsfel?

Inläggav Nesam » 20 mars 2011, 21:20

Kom att tänka på en sak:
jordas laddregulatorn i alu-elboxen med kabel/och eller via höljet på regulatorn?
är motorn/tändplattan,alu-elboxen jordade riktigt?

Prova jorda dessa "provisoriskt" för att se om det blir nån skillnad
Har vart med om liknande saker förrut på andra fordon och det slog mej nu,
kan bli lite konstiga symptom om nån jordning sviker.

Hoppas det är till nån hjälp,de kostar iaf inget att prova
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Kawasaki 650 laddningsfel?

Inläggav toobbee » 20 mars 2011, 22:16

Nesam skrev:Kom att tänka på en sak:
jordas laddregulatorn i alu-elboxen med kabel/och eller via höljet på regulatorn?
är motorn/tändplattan,alu-elboxen jordade riktigt?

Prova jorda dessa "provisoriskt" för att se om det blir nån skillnad
Har vart med om liknande saker förrut på andra fordon och det slog mej nu,
kan bli lite konstiga symptom om nån jordning sviker.

Hoppas det är till nån hjälp,de kostar iaf inget att prova


jag har ingen alu-elbox utan jag har bara kapat till en plåt platta så länge och där jordas både cdi boxen och laddregulatorn i en av bultarna med en kabel från motor blocket och jag tror jag har bra jordning där!
men som du sa det kostar inte och jorda provisoriskt :-)
Ska testa det nästa gång jag åker ner till garaget!

ang hur kablarna går från motorn till regulatorn så går det 2 st gula kablar från motorn in till regulatorn sen går det en svartgul kabel som ska gå till svartgul i motorn och en svartröd som sitter i samma svartagula som är jordning, och en orage pluss kabel ut som sitter på pluss matningen till startrelät till starmotorn, och en svart kabel som går till svart i motorn.


hoppas du förstår men det är så jag har kopplat och det är likadant kopplat som till instruktions bladen som ligger här på forumet!

MVH Tobbe
Användarvisningsbild
toobbee
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 1 februari 2011, 20:09
Ort: Ingarö


Återgå till Kawasaki

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster