Luftintag på huven? 750SXI

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

Luftintag på huven? 750SXI

Inläggav Dan » 7 juni 2010, 21:22

Hej

Jag lånade ut min jetski till en tjej men glömde att sätta på bensinen :roll: . Så den dog ju förstås ute på vattnet och välte på höger sidan, det fullkomligt forsade in vatten via luftintagen på huven. Hela jetskin höll på att sjunka men vi kom ut med en båt o lyckades hålla den över ytan o bogsera in den. När vi kom in till land låg vattenytan i nivå med dom öppna luftfiltrerna så hela motorn var full med havsvatten försökte att starta med gas o allt men de va ju förstås lönlöst! Nu ligger den vid sidan av skin och full med bensin iaf så det är ju bra. Jag plockade isär den direkt när jag kom hem igår!

Nu till min fråga det måste vara nån smart där ute som har samma dåliga lösning på luftintagen och har löst det bättre!? Min kompis har en superjet och där är det två halvmeter långa kraftiga gummi rör. Men jag är lite orolig att min ski får för lite luft med den insatsen. Jag har dubbla mikuni förgasare och factory dry pipe, jag var tvungen att såga upp ett större hål i huven för att den skulle få plats och det gör det inte bättre.

Jag kan tillägga att jag har försökt tejpa över hålen till en mindre storlek men det ströp bara motorn! Vad göra?

Tacksam för svar... ;)
Det positiva är iaf att jag börjar lära mig mekka med min Kawa750sxi!
Dan
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 24 maj 2010, 12:29
Ort: Strömstad

Återgå till Kawasaki

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster