En lämplig tändkurva tack...

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

En lämplig tändkurva tack...

Inläggav Norberg » 27 maj 2010, 22:36

Kan inte hitta att utläsa hur jag ska ställa min tändning.. Har monterat på ADA´s 28" domar och en drypipe. Till de gav jag den en Igni-power men de vore ju inte helt fel med en bra kurva också! ;)
Tack på förhand.
VIVA LA VÄNNÄS
Norberg
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 27 maj 2010, 20:04
Ort: Umeå

Re: En lämplig tändkurva tack...

Inläggav mr.turbo » 27 maj 2010, 23:21

Norberg skrev:Kan inte hitta att utläsa hur jag ska ställa min tändning.. Har monterat på ADA´s 28" domar och en drypipe. Till de gav jag den en Igni-power men de vore ju inte helt fel med en bra kurva också! ;)
Tack på förhand.

Fick du med program varan ? kör limited kurvan som följer med, kontrolera squish höjden
att den inte är mindre än 1,4mm vi har kört ras med 1,25mm på vpover. kör den endast
på vpover så får du minst problem ,kör 160 mainjet när du höjt compet 152,5 som följer
med pipan går för snålt med mer comp.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: En lämplig tändkurva tack...

Inläggav Norberg » 1 juni 2010, 21:35

Yes, ny kurva i maskinen å som han blev glad. Hade limited kurvan på skivan men så fick jag en som Rickard tyckte var ännu lite bättre.
Kollade squishen men bara genom en enkel 2,0mm tenntråd genom tändstiftshålet, ( ska lyfta toppen och tejpa ett kryss, När jag har lös pipan för å byta trasig sleeve. ) Hade 1,6mm på båda.
Mycket vill ha mer säger man, Men kan man säga när inte v-power räcker till?
Ungefär där går min gräns när de inte längre blir enkelt att köpa soppa.
Fråga: Borra till 830cc, 26"domar och porta. Kan man klara det på v-power och orkar förgasarna med ifall man bara borrar dem till 40mm och tar bort chokespjällen??
VIVA LA VÄNNÄS
Norberg
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 27 maj 2010, 20:04
Ort: Umeå

Re: En lämplig tändkurva tack...

Inläggav Tuffe » 2 juni 2010, 13:18

va fan byt förgasare
kosta på så mkt å samtidigt strypa den.,.... :roll:
Kör:
Kawasaki SX-R 1500
Kawasaki Ultra 300x
Saab 900T Og
Användarvisningsbild
Tuffe
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 3 april 2009, 09:16
Ort: Örebro/Kumla ÖKJRC

Re: En lämplig tändkurva tack...

Inläggav mr.turbo » 5 juni 2010, 08:49

Om du nu vill ha mera justera squish till 1,4mm hona upp kolvspelet till 0,12-0,13mm
kör 26cc vforce reeds 48or med insug o dubbel kylning . Om du ska borra upp kan du
max ha 27cc och kolvarna blir smidda och du behöver 0,17-0,18mm i spel. tuffe har
rätt hur mycket du portar o borrar upp blir det som att åka om kring på halvgas med
original förgasarna ,byt förgasarna det ger mera innan borr o portning. jag fixar
port jobb på kawa/yamma om du vill porta sen.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00


Återgå till Kawasaki

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster