Blowsion pro ignition

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

Blowsion pro ignition

Inläggav seiko » 2 juli 2013, 20:34

Någon som kör med denna tändning? Har köpt och kopplat in men den vill inte gå som den ska. Ska gå att koppla in med dator via usb eller com kabel men får inte kontakt. Den ska ha körbar tändkurva original inlagd och sedan 4 ytterligare med vassare kurva. Men den går skit rent ut sagt.
Har tidigare kopplat in msd enhancer så har lite erfarenhet sedan tidigare. Kopplingsschemat var inte helt glasklart men vi var 3st som kom överrens om att "så måste det vara" Någon som har lite "pointers"?
seiko
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 9 augusti 2009, 08:28

Re: Blowsion pro ignition

Inläggav marty » 3 juli 2013, 10:25

Är detta liknande Igni-Pro för Superjet som Customski säljer? Är sugen själv att testa.
Har du provat koppla upp den mot en annan dator?
Yamaha Superjet 04
marty
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 juni 2011, 08:05

Re: Blowsion pro ignition

Inläggav seiko » 3 juli 2013, 13:40

Säkerligen samma. Har inte provat annan dator. Ska göra det och återkommer. Fan. vi skulle kört säkra kortet med msd enhancer som vi vet funkar bra. Bara koppla in originalet igen om vi inte får fason på det.
Men till problem 2 har inte direkt fotat elsystemet och det är inte samma färger som blowsion.
Nån som har original kopplingsschema?
seiko
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 9 augusti 2009, 08:28

Re: Blowsion pro ignition

Inläggav seiko » 3 juli 2013, 14:53

Provade annan dator. Funkade inte då heller. Mitt förtroende för blowsion pro ignition är inte så stort just nu.
Hittade kopplingsschema för elen här på hjälpdelen där jag hittade pdfen med superjets manual.
seiko
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 9 augusti 2009, 08:28

Re: Blowsion pro ignition

Inläggav Nesam » 3 juli 2013, 19:29

Du hade även min gamla kopplings ...bild / förklaring annars ;)
viewtopic.php?f=35&t=350&start=0
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Blowsion pro ignition

Inläggav seiko » 10 juli 2013, 08:32

Nesam skrev:Du hade även min gamla kopplings ...bild / förklaring annars ;)
http://jetski-in-sweden.se/jetski/viewt ... 50&start=0


Hittade den men den begrep jag inte=)
Jag vill hellre ha överskådligt kopplingsschema. Nu var ju schemat som fanns i manualen uppdelat i tre delar men det gick hyffsat att följa ändå!
seiko
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 9 augusti 2009, 08:28

Re: Blowsion pro ignition

Inläggav marty » 19 juli 2013, 15:54

Fick du fart på tändningen?
Yamaha Superjet 04
marty
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 juni 2011, 08:05

Re: Blowsion pro ignition

Inläggav seiko » 3 augusti 2013, 21:52

marty skrev:Fick du fart på tändningen?

Nix!
Köpte t.o.m. en adapter mellan usb till com så jag skulle kunna prova båda ingångarna i boxen. Utan resultat. Mailat pro ignition och inväntar svar innan vi mailar blowsion igen.
Original sitter i nu istället och det fungerar. tyvärr har stator fått sig en snytning av en sprucken bricka till startmotor coupler. Den mellan coupler och motor. Hade spruckit isär och lagt sig mellan det helt nya lättade svänghjulet och stator. Såg förjävligt ut...
Men tror svänghjulet klarat sig. det är ju bara vanliga magneter. Men tändstatorn är inte frisk. Samt kanske heller inte triggern.
seiko
 
Inlägg: 24
Blev medlem: 9 augusti 2009, 08:28

Re: Blowsion pro ignition

Inläggav mr.turbo » 18 augusti 2013, 18:38

Alla tänddelar måste vara perfekta för annars fungerar inte de programerbara boxarna
om tex trigger signalen är dålig , enhanser är ju skräp den går ju ej att programera
den passar ju i stortsett bara till en original yamma. Ni skulle ha köpt tändningen
av marcus som tog fram den från första början , så hade nog supporten varit 100%
Det kan vara lite grinigt med driv rutinerna och få kontakt med boxen om man har
nyare operativsystem , de har inte de gamla hedeliga rutinerna från tex XP ,
De igni pro , igni power boxar jag har fungerar bara med xp pga det ,jag har
alldrig fått en com att fungera med usb adapter , xp läge på nyare system
funkar inte heller, nyare boxar borde fungera med nya rutiner men en box blir snabbt
gammal i dator världen igni power kom ut 04 och är fortfarande något av det bästa
det är mer än vad man kan säga om en 04 lap top men den trivs bäst med den gamla
datorn.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Blowsion pro ignition

Inläggav marty » 19 augusti 2013, 06:16

Jag köpte en box av Marcus och det programmet funkar klockrent med windows 7 iaf. Boxen funkar klockrent på min maskin också.
Yamaha Superjet 04
marty
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 juni 2011, 08:05


Återgå till Yamaha Superjet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster