Nytt styre vilket ?

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

Nytt styre vilket ?

Inläggav mrdoom » 6 oktober 2012, 08:28

Ja som rubriken lyder, Finns ju en uppskö av olika styren med olika grader, Jag är rätt ny inom sporten och kör endast för nöjes skull en 2012:a. Har en bekant som försöker kränga på mig ett UMI Racing styre graden okänd på den.

Jag har försökt googla mig till utan framgång hur jetskin påverkas av kort,långt,rakt,0grader till 8grader styre, någon novis som kan berätta.
mrdoom
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 4 oktober 2012, 09:11

Re: Nytt styre vilket ?

Inläggav mr.turbo » 6 oktober 2012, 10:16

Ett lite bredare styre gör det lite lättare och lägga maskinen från höger till vänster , man behöver inte
ta i såmycket ,käns lite stadigare men det blir ingen större skillnad av att bara byta styret.
Det som ger stor skillnad är höjden på styrningen och utväxlingen på styrningen.
Med en annan bom ,eller moddad original höjer man styrningen/styret 20-25cm
så man kan ta stöd mot huven i kurvorna utan att få styret nere vid fotknölarna.
Yamman har långsam styrning ,det är det första jag skulle ändra på,jag minskar
styrutslaget med 40% med en bredare styrstopp och förlänger styrarmen vid styret
tills nosselen styr lika mycket som den gjorde från början så blir maskin mycket
trevligare att köra , det ,höja styrningen och bredare styre så blir den grym i snabba kurvor.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Nytt styre vilket ?

Inläggav mrdoom » 8 oktober 2012, 10:22

Okay då förstår jag lite mer, får dock vänta lite med ett sådant projekt, vad kör ni helst med för styre till en sådan moddning ?
mrdoom
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 4 oktober 2012, 09:11

Re: Nytt styre vilket ?

Inläggav mr.turbo » 8 oktober 2012, 18:12

Min favorit är Fatbar styre 50mm högt ,du kan ju prova och klossa upp bommen
med en frigolitbit o silvertejp så kan du prov köra o känna lite på hur det är o köra med högt
styre.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00


Återgå till Yamaha Superjet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster