Dasa vs Jiigmaster

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

Dasa vs Jiigmaster

Inläggav tompa » 28 augusti 2011, 18:27

Okej jag kör min wammer med en dasa stock stroke pv 771cc med dubbla 49 full specs och atp´s flame total loss tändning och gud vet vad som jag har köpt till den där förbannade maskinen, sen provar jag jiigmasters maskin en 720cc motor portad av jiigmaster himself jag tror han kör med oem gasare och kanske en enhancer.... och gissa vilken som gick bäst............................................... jo jiigmasters hur i helvete är det möjligt??????????
Jag kör oem pump med en hooker 10/16 han kör också oem med en skat 12/17 eller 13/17.
Kan det va pumpen och impellern som spökar för mig eller är det så enkelt som att mr Jiigmaster är en gud på att bygga och porta motorer?
Kom gärna med nån förklaring nån som kan nått om dessa grejor.
tompa
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 3 april 2009, 16:00
Ort: Vännäs

Re: Dasa vs Jiigmaster

Inläggav sospikey » 28 augusti 2011, 20:16

Jag kan inte påstå att jag kan så mycket MEN jag köpte ett färdigt paket till min Superjet. Och det var för att jag provat att trimma själv. Köpte lite häftiga delar här och där, som jag sen smackade ihop efter bästa förmåga. Det finns mycket att hämta med enkla medel OM man verkligen har läst på och vet hur en 2-taktare funkar.
Åter till din maskin. Jag skulle nog prova en 9/15 Hooker. Är det punch från botten som saknas eller? Vad kör du för domes? Mer förtändning?
sospikey
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 20 juni 2009, 18:36

Re: Dasa vs Jiigmaster

Inläggav tompa » 28 augusti 2011, 20:41

Jag köpte motorn och gasarna färdigt från customski och tändningen direkt från atp. Är det stor skillnad på en 10/16 hooker och en 9/15 hooker, jag valde 10/16 eftersom impros rekommenderade den till min setup. Jag funderar på om jag ska prova en skat istället. Alltså maskinen går ju som bra fast det känns som att den saknar kraft och botten, och jämför man min mot Jiigens så var det stor skillnad speciellt i botten.
tompa
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 3 april 2009, 16:00
Ort: Vännäs

Re: Dasa vs Jiigmaster

Inläggav Penken » 28 augusti 2011, 22:48

ingen maskin kan gå som jiigens om det inte är jiigen som fixar den.

han har en magisk teknik vid portning och borning. får inte berätta det här igentligen men det är faktiskt så att han "tea bag"ar cylindrarna efter borning. detta skapar ett korsmönster som helt enkelt inte går att uppnå med honingsstenar. dock så ökar detta kompressionen så mycket att han är tvungen att åka diesel i sin maskin.
Penken
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 2 maj 2009, 14:29
Ort: Umeå

Re: Dasa vs Jiigmaster

Inläggav Penken » 28 augusti 2011, 22:49

har funderat lite och du måste nog titta tändningen! så den står rätt!
Penken
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 2 maj 2009, 14:29
Ort: Umeå

Re: Dasa vs Jiigmaster

Inläggav JIIG » 29 augusti 2011, 15:27

Penken skrev:ingen maskin kan gå som jiigens om det inte är jiigen som fixar den.

han har en magisk teknik vid portning och borning. får inte berätta det här igentligen men det är faktiskt så att han "tea bag"ar cylindrarna efter borning. detta skapar ett korsmönster som helt enkelt inte går att uppnå med honingsstenar. dock så ökar detta kompressionen så mycket att han är tvungen att åka diesel i sin maskin.


Golare!
http://www.pixbox.se/usr_show_id81634_page0_order1.html
--------------------------------------------------------------------------
Yamaha Xl 700-02
Superjet SN 722
Superjet SN 701-----Såld
Superjet SN 650-----Såld
Superjet SN 650-----Såld
Kawasaki 300
JIIG
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 206
Blev medlem: 3 april 2009, 12:47

Re: Dasa vs Jiigmaster

Inläggav JIIG » 29 augusti 2011, 15:29

Penken skrev:har funderat lite och du måste nog titta tändningen! så den står rätt!


Mmm....Tyckte bestämt att någon nämde tändningen igår men blev fetdissad ;)
http://www.pixbox.se/usr_show_id81634_page0_order1.html
--------------------------------------------------------------------------
Yamaha Xl 700-02
Superjet SN 722
Superjet SN 701-----Såld
Superjet SN 650-----Såld
Superjet SN 650-----Såld
Kawasaki 300
JIIG
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 206
Blev medlem: 3 april 2009, 12:47

Re: Dasa vs Jiigmaster

Inläggav tompa » 29 augusti 2011, 16:05

Nu har jag kommit på vad det är, Jiigen har ljugit hans motor är på 1720cc också har han en magnum pump istället för original pumpen och säkert en topphemlig tändning som Nasa har utvecklat för sina rymdraketer......det måste va så typ :-D
Nä men seriöst den va ju lika slö med gamla tändningen också.
tompa
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 3 april 2009, 16:00
Ort: Vännäs

Re: Dasa vs Jiigmaster

Inläggav quiz » 30 augusti 2011, 13:58

Penken skrev:ingen maskin kan gå som jiigens om det inte är jiigen som fixar den.

han har en magisk teknik vid portning och borning. får inte berätta det här igentligen men det är faktiskt så att han "tea bag"ar cylindrarna efter borning. detta skapar ett korsmönster som helt enkelt inte går att uppnå med honingsstenar. dock så ökar detta kompressionen så mycket att han är tvungen att åka diesel i sin maskin.


kan bara instämma, jiggen Tea bagade mina cyllar med när han hjälpte till att modda min maskin. :-D
Sj-06 Wamilton Freestyle
quiz
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 2 april 2009, 12:51

Re: Dasa vs Jiigmaster

Inläggav Penken » 2 september 2011, 07:29

jasså det är därför din går så bra den också. funderar på låta jiigen tea baga en dasa 1100 åt mig. måste va helt sinnes!
Penken
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 2 maj 2009, 14:29
Ort: Umeå

Re: Dasa vs Jiigmaster

Inläggav quiz » 3 september 2011, 00:36

coolt, han lär ju lätt ställa upp på det! vem hade inte velat doppa kulorna i en dasa 1100 :-D
Sj-06 Wamilton Freestyle
quiz
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 2 april 2009, 12:51


Återgå till Yamaha Superjet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster