Jessica Borgström

Här ligger artiklar från några förare och andra personer som påverkat
jetski intresset senaste 10 åren som skrivit här

Jessica Borgström

Inläggav Admin » 4 februari 2016, 20:29

Jessica Borgström har bevisat att ett brinnande intresse för det man tycker är roligt,envishet och en bra backup från familjen är några viktiga komponenter för ett vinnande koncept.Hon har gett oss en liten inblick i sitt liv nu och hur hon ser på framtiden,läs och lär av denna unga tjejen från Orust som har goda förutsättningar att gå en ljus framtid till mötes.
borgström 2011.JPG

Namn:Jessica Borgström
Född:29mars1992
Bor:Henån,Orust
Maskin:Kawasaki SXR-800
Klubb:OrustJetskiKlubb
Styrka:Startsnabb
Svaghet:Långkurvor..
Det roligaste jag vet: träna och köra jetski!
Om 10 år gör jag: Arbetar med idrott & hälsa,vunnit VM igen och tagit flera EM medaljer
borgström racing jetski.JPG

2011 blev det bästa racing året hittills i mitt liv. Efter sju år som jetski förare blev jag i år Nordisk Mästare, trea i Svenska Mästerskapet, trea på Europa Mästerskapet och i oktober blev jag även Världsmästare! Att bli världsmästare är något som jag såklart alltid drömt om, men detta var första gången jag tävlade i ett så stort mästerskap så mitt mål var att komma bland de tio bästa. När jag sedan vinner både Pole-position heatet och första heatet börjar jag bli riktigt nervös, jag har ju en chans att vinna! Försökte samla mina nerver inför sista heatet men det var svårt, när målflaggan äntligen kommer upp och jag är först förbi den släpper allt och jag har nog aldrig varit så glad! Det känns helt fantastiskt nu efteråt att kunna tänka tillbaka på de otroliga år som var, de gör att jag är extra taggad för en ny racing säsong!


2011 var också då året då Borgström Racing startades. I teamet ingår jag, min syster Sandra, våra härliga kusiner Jonna och Sofie och självklart våra mammor och pappor som stöttar och hjälper oss. Sandra, Jonna och Sofie har presterat fantastiskt bra i år, alla tog en VM placering och jag är så otroligt stolt över dem! Under året har man kunnat följa oss på vår hemsida borgstromracing.se där vi skriver om alla race, träningar och de som händer i våra jetski liv.

Inför kommande säsong handlar de mycket förberedelser. Träning, träning och träning är något som jag sysslar med väldigt mycket nu under vinter halvåret för att hålla igång kroppen. Spinning och cykel är den träning jag älskar mest och jag är utbildad till Spinning Instruktör och håller i pass tillsammans med Orust fitness. Jag tränar även styrka på gym och Body Pump som är ett gruppträningspass med styrketräning. Inom Svera (Svenska Racerbåtförbundet) finns det en Elitgrupp där jag och cirka 30 andra jetski- och båtförare ingår. I slutet av januari i år träffades vi på Bosöns elitidrottscentrum i Stockholm för att få föreläsningar och träning tillsammans med Bosöns instruktörer. Vi fick där göra olika tester, fys-träna, lära oss om vilken kost som är bra att vid träning och jobba med idrottspsykologi. Det var en riktig bra start på året! Säsongen kommer att startas om några veckor då vi kommer att hålla ett träningsläger med våra juniorer och i april blir de träningsläger i Kumla för hela jetski Sverige.

Första tävlingen är i början på maj och den sista är i september, ska bli härligt med flera månaders racing efter den långa vintern!

Mina mål detta år att placera mig bättre i EM, åka till USA och tävla VM igen och vara bland de tre bästa i SM. I år kommer även Dam klassen att utökas med nya förare vilket är riktigt roligt och de kommer bli spännande racing! Så till alla tjejer som vill testa jetski, hör av Er och kom och prova!

Mvh:Jessica Borgström
Användarvisningsbild
Admin
Site Admin
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 31 januari 2009, 18:12

Återgå till Svensk Jetski historia från forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster