Superjet cdi tändning 6m6 61X & 62T

Filmer,bilder eller text hur du kan göra allt från
justeringar,installationer & reparationer till jetski

Superjet cdi tändning 6m6 61X & 62T

Inläggav Nesam » 18 januari 2019, 19:15

Har grottat lite i detta med Superjet cdi tändningar vilka är kompatibla och inte?
Vad funkar "bäst" och inte alls?

6M6 cdi box (650 modeller) 6500-6600rpm varvstopp
61x cdi box (701 94/95) 7050-7150rpm varvstopp
62T cdi box (701 96+) 7050-7150rpm varvstopp

Alla CDI boxar är utbytbara mellan varandra Men du kan behöva en "jumper" på vita kabeln (som omvandlar hane mot hona annars går det inte att få ihop sån som följer med Enhancer).
62T cdi ska vara "bäst" då dom har vassare kurva,lite starkare gnista på lågvarv och högre varvstopp gräns.

64X 760 fungerar bara med 64X 760 det är en digital tändning och helt annorlunda än de som anges ovan.


Lite om svänghjul & tändplattor: 6M6 och 61X är till superjet 650 och superjet 700 1994-95
Från 1996- är det 62T på motorerna

6M6 samt 61x tändplatta och svänghjul har mindre diameter
de är därför inte kompatibla med 62T svänghjul och tändplatta.

6M6 & 61X svänghjulet väger 0,283 Kg

62T svänghjulet väger 0,368 kg

Vissa anser att du får en rappare maskin med 6M6/61X iom lägre vikt och diameter men om detta är "mätbart" är oklart för mig.

CDI superjet 62T och 6m6.jpg

Här syns att vit/röd kabelkontakt skiljer sig den ena har hane andra hona på 6m6 cdi vs 62T

CDI superjet 6m6 ställbar varvstopp.jpg

På vissa 6M6 original superjet tändningar finns varvstopp (blå/vit potentiometer) eftermonterad av trimningsföretag inom jetski
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1545
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Återgå till Instruktioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst