Trimm pipor

Hjälp,beskrivningar,intressant och lärorikt,koppling av kylslangar trimpipor
Instruktioner,filmer om impeller lagning jetski trim allt från topplock etc

Re: Trimm pipor

Inläggav Hydro » 14 juni 2009, 15:33

Här ser ni skilldnaden mellan Mod och Limited kammaren till B-Pipan....till SJ

Bild

Inte så speciellt stor skillnad....1,5 tum skiljer det på längden
Kör::Superjet -02 Freestyle mod
Användarvisningsbild
Hydro
 
Inlägg: 82
Blev medlem: 2 april 2009, 21:54
Ort: Umeå

Re: Trimm pipor

Inläggav Superfly » 21 juli 2009, 22:36

lägger upp ett par exempel som jag valde mellan då jag installerade min B-pipa. OBS: Dessa exempel gäller bara om man kör med dubbla kylvattenvägar
Bilagor
cooling setup 2.jpeg (2).jpg
Cooling setup 1 (2).jpg
Superfly
 
Inlägg: 34
Blev medlem: 29 april 2009, 23:55
Ort: jokkmokk

Re: Trim pipor

Inläggav Hydro » 11 augusti 2009, 17:44

Lite info angående Trim pipor till SJ............

1. Factory "B" Limited) Great all around power, light weight / low, proven #1 pipe !! (great low end, great top end up to 7000 rpm) care is needed with the 3 head pipe bolts and making sure the coupler is clean useing windex when installing.

2. Factory "B" mod) Great all around power, light weight / low, proven #2 pipe !! (very close to limited pipe but moves the low end up 150 rpm and ads it on top) care is needed with the 3 head pipe bolts and making sure the coupler is clean useing windex when installing.

3. TNT "limited" Great all around pipe.. not as much low end as a limited factory but still very good.. hard to tell which is a limited or Mod chamber unless you have had a few, very easy to install/remove after some beating for clearance. I would call this my #3 choice on a limited super jet..


4. Factory type 4 / riva free ride) with alot of time adjusting water injection points and amounts, can be a very good hitting pipe with better top end. Some people have trouble with mounts and couplers coming apart but with time takin installing clean parts and time with maintinace they stay together..

5. Pro-Tec "black") A great low buck pipe with good all around power but comes with a price of funky mounts that "all holes" only line up with the use of a pro-tec head, heavy in wieght, been known to crack. But once again if the time is took to keep up on tighting mounts can be a great pipe. IF 2" is added to the chamber this pipe hits like bricks !!

6. Pro-Tec Mach II good pipe adds a little on the bottom but the top goes to the moon ! great race pipe ! Downside is a bitch to install, lots of cooling lines, lots of adjustments, heavy, lots of maintanace.

7. R&D "rev") once again a great race pipe and the name says it all. "rev" Downside is a bitch to install, lots of cooling lines, lots of adjustments, lots of maintanace.

8. Factory type 9.. once again a great race pipe.
Downside is a bitch to install, l lots of maintanace.

9. Coffmans 650/701 Sizzler.. Great pipe.. hits very well.. light weight, good mounts.. I have had great luck with this pipe all the way to big bores..

10. Rive red (cast) another great pipe that will work great all the way to big bore.. The mounts need attention, Its a little heavy but still a great pipe..

11. Coffmans Lightining.. boy I spent some time on this pipe.. never got it working very well at all..But man it looks good !

12. Speedwerx Freestyle
Known For making great power down low and all across the power band -Clogs easy -Hard to tune -Slightly heavy.

13. Speedwerx Race..hittade inga kommentarer till den

14. PSI Superjet pipe
looks kinda like a stock Kawi 550 pipe with a FPP 1/2 pipe on it. I'd never had heard of one of those before till I saw his, I thought PSI just did Sea-Doo stuff . . . . he says it makes good power though.
Kör::Superjet -02 Freestyle mod
Användarvisningsbild
Hydro
 
Inlägg: 82
Blev medlem: 2 april 2009, 21:54
Ort: Umeå

Re: Trimm pipor

Inläggav Nesam » 11 augusti 2009, 19:14

Finns lite att välja på,frågan är att om man har en pipa verkar det ganska
menlöst att byta då de flesta verkar funka bra :roll:
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Trimm pipor

Inläggav Hydro » 11 augusti 2009, 21:11

Nesam skrev:Finns lite att välja på,frågan är att om man har en pipa verkar det ganska
menlöst att byta då de flesta verkar funka bra :roll:


Mm...bara 14 piper att välja på.

Provade en maskin med R&D torrpipa blev mycket imponerad av den pipan.
Inte alls som jag hade föreställt mig.
Kör::Superjet -02 Freestyle mod
Användarvisningsbild
Hydro
 
Inlägg: 82
Blev medlem: 2 april 2009, 21:54
Ort: Umeå

Re: Trimm pipor

Inläggav Nesam » 16 augusti 2009, 18:45

Lägger in bilden som var i en annan tråd så det blir samlat på dett ställe om man vill veta
hur det är draget.Ska vara till en R&D Wetpipe
R%2526D%2520Wetpipe%20kopiera.jpg
Pipa%20kopiera.jpg
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Trimm pipor

Inläggav kajan » 22 augusti 2010, 23:08

R&D%20Water%20Routing.jpg
R&D%20Water%20Routing.jpg (5.02 KiB) Visad 6483 gånger
Rius edition 760 rr -06 Freeride modd
kajan
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 189
Blev medlem: 2 april 2009, 21:24
Ort: South of Sweden

Re: Trimm pipor

Inläggav Södergren86 » 21 mars 2011, 19:16

Har en sån pipa till salu om nån är sugen ! R&D pipe
RRP Rickter FS-2 Carbon/kevlar
Yamaha SuperJet -09 Stock
Yamaha SuperJet -09 Open
Sponsor: Yamaha Sverige
http://www.mathiassodergren.se
http://www.gjrc.se
Användarvisningsbild
Södergren86
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 20 juli 2009, 23:49


Återgå till Special,Trim och "Bling Bling"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster