jetinetics tl.. hjälp

Hjälp,beskrivningar,intressant och lärorikt,koppling av kylslangar trimpipor
Instruktioner,filmer om impeller lagning jetski trim allt från topplock etc

jetinetics tl.. hjälp

Inläggav Jooko » 22 juni 2014, 15:32

Håller på att bli tokig på att jag får kalas dålig gnista,

Jag har då en 650 motor med kv dyna tändspole
Dyna pickup/tigger
Switch som sitter on off på styret,

Jag får pytte lite gnista. Gjort rent allt och nyakablar. Tändkablar nytt. Tändstift. Mycket bra gjord överallt!

Jag har den blåa modellen utan magneter på sbönghjulet. 2kablar ut ifrån trigger som det står dyna coil s ignition på,

Maskinen har alltså aldrig startat i min ägo utan köpte motorn löst

Har testat nästan allt nu, några idéer?
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: jetinetics tl.. hjälp

Inläggav Jooko » 22 juni 2014, 15:33

Hur ska man kunna ställa tändningen på detta? Har inga märken och kan vrida tänplattan bra myxket.
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: jetinetics tl.. hjälp

Inläggav Nesam » 22 juni 2014, 20:53

Ta några bilder på allt,har inte sysslat mycket med 650 och special prylar är risk när de felar.vet att kära 550 hade en komponent som skapade lika symtom,kanske sitter lika på din maskin? Ska kolla vilken det var som kunde ställa till det
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: jetinetics tl.. hjälp

Inläggav Jooko » 22 juni 2014, 21:44

Huvud problemet på min maskin är gnistan finns, dyna tändspolen mätte jag upp nyss, har googlat mig till värden påprimär 3ohm och ca12k.ut

På min så fick jag noll på primär och 9k på sekundären på spolen

Så där kan vi ha ett problem, har inte lyckas att googla mig fram mätvärden på triggern /pickupen men ska tydligen vara samma som msd system totalloss.

Fan vill så gärna få maskin i plurret nu
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: jetinetics tl.. hjälp

Inläggav Nesam » 23 juni 2014, 08:43

Där kan du ha problemet , men testa mät med ett annat intrument
också så det inte "bara" är mätfel.Du har just 3 ohms diff där.
Vet att på mitt msd total loss så fick ja jorda extra i alla detaljer till tändningen
dvs chassiet,spolen osv då den "vanliga" jordningen inte räckte till.
Lätt att testa iaf.
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: jetinetics tl.. hjälp

Inläggav Jooko » 23 juni 2014, 14:16

Har mätt med en annan multimeter nu, och fick värdet på primären på spolen till 3,5 och sekundären till 11,2

Har kontaktat dyna och hoppas på svar,

Nån som vet hur man mäter upp triggern till fungerande?
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna

Re: jetinetics tl.. hjälp

Inläggav Jooko » 25 juni 2014, 23:11

Enkelt fel, dumma dumma mig :p

Batteriet va mycket shysst men nu så äntligen har jag fått riktigt fin gnista av att byta till ett odyssey batteri!!

Nu letar jag efter en singel förgasare till kawa, en 44/46 mikuni fall om nån vill åka dubbel att byta
Yamaha 701 RED EVIL´S superjet
Jooko
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:46
Ort: The Hood Vallentuna


Återgå till Special,Trim och "Bling Bling"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster