Impeller-rassel

Hjälp,beskrivningar,intressant och lärorikt,koppling av kylslangar trimpipor
Instruktioner,filmer om impeller lagning jetski trim allt från topplock etc

Impeller-rassel

Inläggav 01marlun » 31 juli 2012, 01:34

Har bytt impellerhus, lager, inpeller och alla tätningar på min kawasaki sx 650. Impellern sitter otroligt tight i huset och när jag startar och låter maskinen gå på land rasslar det rätt fint vilket jag har förstått är normalt. Det jag tycker är lite märkligt är att den rasslar och låter rätt mycket även i vattnet på låga varv, är det normalt? Har tagit upp och kollat hur pumphuset ser ut och impellern har repat huset lätt på ett ställe. Det jag noterade när jag satt ihop allt var att impelleraxeln inte var exakt centrerad, det felade några millimeter mot impellern men gick att montera ihop utan problem. Har kollat axeln och den är inte skev. Är min första jetski så jag är lite osäker vad som är normalt och inte..
01marlun
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 29 juli 2012, 01:03

Re: Impeller-rassel

Inläggav MrOstmans » 31 juli 2012, 10:28

Pumphuset ska justeras in efter impellern, den ska inte ta i och rassla då sliter du ut grejorna och får byta snart.
Nu vet inte jag hur det ser ut på din men man får justera med schims mellan skrov och hus så det inte tar i.

På tex en JS300 så kan du justera motor, genomgående axel och pumphuset så det är många saker som ska stämma, och det är små marginaler.
_________________________________
Kawasaki SXI PRO 750 mod
Kawasaki JS300 x 2 ... för utlåning/uthyrning + 2 renoveringar
Kawasaki X2 "flatdeck - 750" projekt
Kawasaki Xi 750 motorrenovering
MrOstmans
 
Inlägg: 68
Blev medlem: 28 juni 2010, 22:56
Ort: Alfta


Återgå till Special,Trim och "Bling Bling"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster