vattenbox? allmänt motor.

Hjälp,beskrivningar,intressant och lärorikt,koppling av kylslangar trimpipor
Instruktioner,filmer om impeller lagning jetski trim allt från topplock etc

vattenbox? allmänt motor.

Inläggav marty » 24 november 2011, 22:19

Håller på och skruvar ihop min kawasaki 650sx igen efter renovering av motorn. Men funderar nu på om man ska sätta dit en eftermarknads vattenbox eller köra med orginal boxen? Vinner man någonting på det förutom vikten?

Funderar också på vilka munstycken man ska börja på till förgasaren(44mm mikuni)?Det som sitter på motorn just nu är: Westcoast topp med 30cc domes, Jetsport pipa, grövre insug för 44 gasaren, orginal kolvar och cylinder.
Lägger upp en bild på motorn. blir lite roligare då :-D
Bild
Yamaha Superjet 04
marty
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 juni 2011, 08:05

Re: vattenbox? allmänt motor.

Inläggav sospikey » 25 november 2011, 07:24

Du blir hörselskadad och alla runt sjön kommer att hata dig också. Bra va?!
Borra några extra hål i din orginal i stället, ger lite extra knuff utan att kräva öronproppar.
Kör tyvärr Keihin 40 mm på min X2:a men kolla på xh2o.com eller pwctoday, där finns infon om bestyckning!
sospikey
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 20 juni 2009, 18:36

Re: vattenbox? allmänt motor.

Inläggav sospikey » 25 november 2011, 07:26

Skruva bort oljepumpen, btw! Kan skära utan smörjning och jag antar att du kör premix iaf?
sospikey
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 20 juni 2009, 18:36

Re: vattenbox? allmänt motor.

Inläggav marty » 25 november 2011, 07:49

sospikey skrev:Du blir hörselskadad och alla runt sjön kommer att hata dig också. Bra va?!
Borra några extra hål i din orginal i stället, ger lite extra knuff utan att kräva öronproppar.
Kör tyvärr Keihin 40 mm på min X2:a men kolla på xh2o.com eller pwctoday, där finns infon om bestyckning!


Okej, misstänkte nästan det. Får bli original boxen.
Oljepumpen är pluggad på insidan av kåpan. Så den agerar bara plugg och kan inte skära. Egentligen ska man väl montera en täckbricka.

Bäst jag frågar på när någon svarade! :-D Om jag vill öka flödet på kylvattnet, är det bäst att borra hålet större i pumpen och montera en större nippel? eller borra ett till hål och dra en till slang till motorn? Hade rätt så dåligt tryck i somras.
Yamaha Superjet 04
marty
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 juni 2011, 08:05

Re: vattenbox? allmänt motor.

Inläggav sospikey » 25 november 2011, 08:15

Dra ett nytt hål 180 grader från det gamla. Extra kanal finns ju redan (från orginal avgasinstallation). Sätt ett intag till i avgasmanifolden så blir det nice!
sospikey
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 20 juni 2009, 18:36

Re: vattenbox? allmänt motor.

Inläggav marty » 25 november 2011, 09:39

sospikey skrev:Dra ett nytt hål 180 grader från det gamla. Extra kanal finns ju redan (från orginal avgasinstallation). Sätt ett intag till i avgasmanifolden så blir det nice!

Alltså tappa nytt hål i jetpumpen koppla på reservröret till motorrummet och sen tappa upp ett till hål i grenröret och koppla på. Alltså den gamla kylning får vara kvar?
Yamaha Superjet 04
marty
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 127
Blev medlem: 30 juni 2011, 08:05


Återgå till Special,Trim och "Bling Bling"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster