Footholds?

Det som inte är direkt jetski relaterat eller
om du inte kan hitta någon kategori som passar

Footholds?

Inläggav Chimpy » 11 november 2009, 22:27

Vilka footholds ska man välja? De finns ju ett antal på varje sida man är inne o kollar på! Har en SJ-09 skostolek är 43.
// C
______________________________________________________________________________________________________
Superjet 09 freeride/freestyle :)
Bild
Användarvisningsbild
Chimpy
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 16 oktober 2009, 12:25
Ort: Kungälv

Re: Footholds?

Inläggav MatteE » 11 november 2009, 22:37

Chimpy skrev:Vilka footholds ska man välja? De finns ju ett antal på varje sida man är inne o kollar på! Har en SJ-09 skostolek är 43.
// C



Jag satte precis i footholds på min superjet -08. Jag köpte mina från www.airtimeproducts.co.uk
Riktigt bra priser jämfört med usa, dom kostar ca 600kr bara.
Dom ser likadana ut som "rickter" footholdsen bara det att dom heter ATP från Airtimeproducts.
För övrigt har jag storlek 44 :)
Köp dom!
MatteE
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 22 augusti 2009, 18:20
Ort: Gävle

Re: Footholds?

Inläggav tompa » 12 november 2009, 11:25

Hade ATP footholdsen på kawan och dom var riktigt sköna, och framför allt tillräckligt stora.
Ricters hade jag på min nuvarande maskin innan jag bytte, och dom är väl bra om man har babyfötter :D.
Jag trivs jättebra i mina wdk REV som jag har monterat nu, men det var mycke jobb med dom (byggde ju om lite också :) )
Satsa på ATP sköna och lätta att montera.
tompa
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 3 april 2009, 16:00
Ort: Vännäs

Re: Footholds?

Inläggav Skydive » 12 november 2009, 11:33

Men 600 sek va väll att ta i lite i underkant?
55gbp 625sek + VAT + frakt(?)

Vilken matta är det man ska ha sen då? Förmodar att det går åt ganska mycket matte för att byta ut det som behövs?

Jag är riktigt sugen på att sätta dit sånna men osäker på exakt vad jag behöver och hur mycket samt vart jag ska införskaffa prylarna. sx-r 800
Skydive
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 7 augusti 2009, 08:19
Ort: Stockholm, Hammarby

Re: Footholds?

Inläggav tompa » 12 november 2009, 11:47

Hydroturf mattan diamond molded tycker jag är bäst, finns att köpa färdigskuret eller i lösa ark.
Det är bara att sätta sig och söka på internet vart det är billigast, bästa är väll att köpa allt från samma sida och spara lite på frakten.
Priset beror väll lite på vad valutakursen står i också, jag tror jag betalade ca 600 per ark hydroturf när jag beställde från USA men då var dollarn rätt låg.
En liten varning om nån ska beställa från WDK, det kan ta väldigt lång tid att få grejor därifrån. Det är väldigt skiftande service på den firman, man ska inte ha bråttom om man beställer därifrån.
tompa
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 3 april 2009, 16:00
Ort: Vännäs

Re: Footholds?

Inläggav Chimpy » 12 november 2009, 12:05

Nice tack för snabba svar!! Då får de väl bli ett par ATP o lite matta då. Väntar fortfarande på en last från Wamiltons. Men men mina saker kommer väl därifrån snart hoppas jag :? .
______________________________________________________________________________________________________
Superjet 09 freeride/freestyle :)
Bild
Användarvisningsbild
Chimpy
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 16 oktober 2009, 12:25
Ort: Kungälv

Re: Footholds?

Inläggav MatteE » 12 november 2009, 17:07

Skydive skrev:Men 600 sek va väll att ta i lite i underkant?
55gbp 625sek + VAT + frakt(?)

Vilken matta är det man ska ha sen då? Förmodar att det går åt ganska mycket matte för att byta ut det som behövs?

Jag är riktigt sugen på att sätta dit sånna men osäker på exakt vad jag behöver och hur mycket samt vart jag ska införskaffa prylarna. sx-r 800



Jo frakten lär man ju lägga på också, kostade typ 580kr när jag beställde, men det varierar ju...frakten kostade inte mycket alls vad jag kommer ihåg...typ 250kr och då beställde jag mer grejor än bara holkarna...Gillar airtime starkt, tog bara 4 dagar att få prylarna också
MatteE
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 22 augusti 2009, 18:20
Ort: Gävle

Re: Footholds?

Inläggav Penken » 14 november 2009, 17:33

MatteE skrev:Jo frakten lär man ju lägga på också, kostade typ 580kr när jag beställde, men det varierar ju...frakten kostade inte mycket alls vad jag kommer ihåg...typ 250kr och då beställde jag mer grejor än bara holkarna...Gillar airtime starkt, tog bara 4 dagar att få prylarna också


ja samma här gillar också atp starkt. går fort att få hjälp, fort att få grejerna och inte helt fel priser.
jag har atp footholds på min och är sjukt nöjd. jag har för mig att det är exakt samma holkar som dom säljer på customski bara billigare. jag köpte ett ark molded diamond och ett ark underpad från atp och det räckte så det vart lite över.
skönt med ett lager 8mm på golvet och ett på taket inne i hållarna så det blir mjukt och skönt.

anledningen till att atp är billigare än dom flesta andra. är att deras är "injection molded" alltså nån typ av plast. inte glasfiberlaminat som många andra. detta är en fördel och en nackdel. dom blir billigare, dom är mjuka så dom går att montera på nästan vilken maskin som helst. dock blir dom lite svagare och dom flexar ganska mycket, men kör man med foam så ska det inte va något problem.
Penken
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 2 maj 2009, 14:29
Ort: Umeå

Re: Footholds?

Inläggav Nesam » 15 november 2009, 11:00

Foam skulle ja vilja påstå är ett måste om det ska hålla och vara stumt
speciellt med dessa.
Riktigt trevliga & prisvärda faktisk trots att ja lyckades spräcka mina just pga att det inte var nog
stumt :( var kaxig och trodde jag kapat så bra så det skulle funka ändå men det sket sig :lol:
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Footholds?

Inläggav MatteE » 15 november 2009, 11:24

jaaha, jag tänkte inte ens på att fylla upp där bakom :/ Får hoppas att det håller ändå....
MatteE
 
Inlägg: 21
Blev medlem: 22 augusti 2009, 18:20
Ort: Gävle

Re: Footholds?

Inläggav Penken » 15 november 2009, 19:57

jag la 2 lager glasfiberväv 300g/m2 twill over hela ståbrunen in i footholdsen för att få det att hålla. tiden får avgöra det :)
Penken
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 2 maj 2009, 14:29
Ort: Umeå

Re: Footholds?

Inläggav Customski » 16 november 2009, 17:05

Customski / ATP footholds er de samme footholds. Vi har for år tilbage lavet footholds i glasfiber så de kunne holde men der var ikke nogen der vil betale prisen for dem :( derfor sælger vi idag ATP footholds. Vi må erkende a kvaliteten er dårlig da de flækker under hårde belastning "pris vs. kvalitet".
Det er et must med PU foam ellers går det helt galt.
Vi levere gerne bedre footholds men kunderne vil ikke betale for kvalitet og god service.
Customski
 


Återgå till Off topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst