Åka Jetski i Europa i December?

Det som inte är direkt jetski relaterat eller
om du inte kan hitta någon kategori som passar

Åka Jetski i Europa i December?

Inläggav Ludde » 16 september 2009, 08:50

Hej,

Har fått en liten idé för mig. Jag behöver fly vardagen lite snart, och funderar på att dra iväg i december. Då tänkte jag att man kan ju lasta in Superjeten och ta en roadtrip neråt kontinenten.

Så min fråga är; hur är vädret neråt södra Spanien eller så vid den tiden på året? Sen skulle jag även vilja ha tips på var det kan vara fint att köra. Jag är mest inne på Freeride/Surf. Hur är det med regler osv. för ski's därnere? Anar att det är lite friare än våran förordning...?

Tar tacksamt emot tips och synpunkter! =)
Användarvisningsbild
Ludde
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 15 september 2009, 14:23
Ort: Tosslanda, Göteborg

Re: Åka Jetski i Europa i December?

Inläggav Nesam » 16 september 2009, 15:18

Hmmm vet att Rickard och Anders229 brukar ratta ner till Spanien tror jag det är
han har säkert nå bra tips till dig.

Frågan är bara hur tempen är där nere då men iofs så har man våtdräckt på sig och
man är ju inte där för att sola & bada precis....

Låter annars skit nice 8-)
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Åka Jetski i Europa i December?

Inläggav Ludde » 16 september 2009, 15:22

Nesam skrev:Hmmm vet att Rickard och Anders229 brukar ratta ner till Spanien tror jag det är
han har säkert nå bra tips till dig.

Frågan är bara hur tempen är där nere då men iofs så har man våtdräckt på sig och
man är ju inte där för att sola & bada precis....

Låter annars skit nice 8-)


Gött, då hoppas jag att dom dyker in och skriver lite. :)

Tempen bryr jag mig inte sååå mycket om, åkte hela förra "vintern" här hemma i Göteborg, och det går ju. Men om man kan dra ner dit och kan åka i runt 15grader istället för 0 så är det ju gött. Alltid gött att fly vardagen lite också. :)
Användarvisningsbild
Ludde
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 15 september 2009, 14:23
Ort: Tosslanda, Göteborg

Re: Åka Jetski i Europa i December?

Inläggav Anders229 » 16 september 2009, 15:38

Italien var vi till, det var över påsk för ett par år sedan. Men det vara bara rejsa bojjar som gällde då, men det brukade tydligen vara ett gäng som åkte ut i havet 10min därifrån och leka i vågorna. Ravenna heter stället 240 mil från falun.. Mer vet jag inte om freeride där... Träffade några snubbar i Spanien förut som åkte och hoppade vågor, så det är väl bara att lasta och åka? Leta på lite folk på plats. Jag åkte dit i bussen ifall jag skulle hitta nån billig jet att ta med hem.. Hade ca 350mil till Denia. Kan du spanska så finns det några spanska jetskiforum har jag sett, men har inte fattat ett jota!
//Anders #49

FJRC
Användarvisningsbild
Anders229
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 6 april 2009, 10:40
Ort: Falun

Re: Åka Jetski i Europa i December?

Inläggav magnusson » 15 oktober 2009, 21:28

Nu sak vi hejjda oss här!!! :P

Bara lasta och åka o sen leta folk på plats är inte en såndär skiitabra ide`....nu låter jag trist jag vet...suck!
Men.......-Låångh historia lite kortare är:

Frutt lånade ut sin kawa till mejj tre gånger den sommarn, vilket slutade med att efter vi, i april 2008 packat bilen och hämtat en knall byggmästare linjamaa klockan 12 på natten bar det av mot spanien -jävlitt rock`nroll :P .... Men först förbi Foppas garage klockan 2-3 på natten i...där han bor... för att köpa hans gröna hiphop maskin. Sen i nederländerna blev suget för stort så vi lastade av på ett ställe och körde -med varierande resultat -mest då för mig som bara kört tre gånger tidigare

Vidare mot spanien genom frankrike letandes efter schyssta spots efter kusten..... men gick tvär bet heeela tiden -inga ställen att lasta av/på, förbudsskyltar mot jetskiåkning eller massor med folk som skulle bada på badstränderna!
Vipratade med locals och dom sa att polisen var snabba på att rycka ut på larm om olaglig jetåkning ...så... dom gränserna tänjde vi aldrig på...

Sen väl i spanien letade vi vidare och hittade ett ställe som vi med mycket vilja lyckades lasta av och åka på -bara den gången var värd alla milen -skitanajs o ligga o guppa bland de låånga vågorna och varma solen!!!

Vi va in på surfshoppar, en jetskidealer i frankrike och andra random ställen med bra folk på, jah? Vi va in och frågade på måååånga ställen för att hitta friåkning....men d mesta (läses; allt) skeeet sejj! :cry:

Så under 3-4 veckor kunde man räkna åkningen på en hand -En jävlitt schyysst hand iof.

-Men! ett frieri i en rondell framför eifeltornet, schyyst häng på det största/längsta surfspottet i frankrike, 2 dagar och nätter i redlight/amsterdam med varierande resultat, fasaner på framrutan samt endel voulle-vouande i frankrike....... det kanske inte e så dum att åka ner på vinst och förlust ändå :roll:

Ja, just jah! jag höll nästan på att glömma! :D
Efter lite navigering med kartbok på knallan av en som var nykter 2ggr på hela resan, en som sov hela den natten och jag som styrde, lyckades vi vakna upp i bilen två kvarter från stranden i...biarritz (tror jag det heter)
När vi promenerat dom två kvarteren o hade sand mellan tårna, först då såg vi flaggorna och banderollerna med texten:IFWA
Haha! superhäng!
Frukost på piren framför världsmästerskap i friåkning! Schyyyyst!

...Så jah? ..så vare med det :P
I think I`m awsome!
Användarvisningsbild
magnusson
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 31 juli 2009, 00:16
Ort: Östersund


Återgå till Off topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster