Trimning SXR 800

Din jetski och projekt som du vill dela med dig av.

Trimning SXR 800

Inläggav Guttabojjen » 20 februari 2020, 17:53

Hej! Har en sxr 800 som jag håller på att skruvar på men skulle vilja höra från en expert om de låter som en bra setup. Har aldrig skruvat på motorer förut så tänkte de var dags att lära sig.

TBM lättvikts svänghjul

Full spectrum 49mm förgasare

V-force 3 reeds

Factory drypipe

Ada topp med 28 domes

Byte av alla packningar

Kolvbyte

Detta är vad jag tänkt mig men hör gärna åsikter.
Guttabojjen
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 februari 2020, 14:46

Re: Trimning SXR 800

Inläggav Nesam » 26 februari 2020, 18:48

Har till 99% bara sysslat med Superjet men "mrturbo" har stor erfarenhet av Sx-r 800
han har en av sina maskiner med här med set up och info
viewtopic.php?f=28&t=204
om du inte redan läst den?

Har du köpt grejer redan eller är du i planeringsstadiet?
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Trimning SXR 800

Inläggav Guttabojjen » 1 mars 2020, 14:43

Har köpt de mesta och skruvat isär, men mycke fundering innan ja vågar skruva ihop så den inte skär ihop eller något sådant.

Dubbla kyl som ”mr turbo” hade lät ju inte fel men ingen aning om hur man fixar till de :p

Sen hur ser man om man behöver borra upp cylindern och sätta nya foder? Står inga siffror på kolvarna idag men lär väll funka med skjutmått på diametern.
Guttabojjen
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 20 februari 2020, 14:46

Re: Trimning SXR 800

Inläggav Nesam » 4 mars 2020, 22:09

Ja men man lär sig av misstagen :!
Vissa pipor mer eller mindre kräver dubbel kylning vissa funkar alldeles utmärkt
med vanlig singel kylning.

Dubbel kylning på jetski man monterar en extra anslutning på jetpumpen
sen drar man slang där ifrån och fram till motorn men det kan vara knöligt
och du kan behöva borra om du inte har någon ledig anslutning mellan
motorrummet och pumpen.

Ja mät kolvarna med skjutmått det räcker långt.
Viktigt är att börja med fet bestyckning och sen jobba sig ner till rätt bränsleblandning
så den inte går för snålt i början samt pop off är bra att få ett bra utgångsläge på.
Se till att komp ligger bra/jämt och sqiusen inte är för tight mellan kolv och toppen då spikar den.

Finns en del läsbart här under viewforum.php?f=6 kolla igenom det iaf innan du börjar
så du inte missar nått som skapar problem framöver.
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo


Återgå till Jetski projekt och jetskis på forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst