Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Begagnade jetski,jetski delar,jetski tillbehör & jetski utrustning

Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 12 mars 2011, 14:45

Hej.

Säljer som rybriken antyder en yamaha 701 som är wamiltons kittad.

mer info här:

http://www.blocket.se/dalarna/Yamaha_Su ... m?ca=6&w=3

Mvh
Johan
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 15 mars 2011, 23:16

Hej igen.

Har nu laggt upp lite nytagna bilder på jetskin på blocket.
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Eee » 15 mars 2011, 23:37

83 000 kr ?
Superjet 701
Arctic Cat F6

My videos:
http://www.youtube.com/user/Kapteeen1
Eee
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 2 juni 2009, 19:32

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 16 mars 2011, 02:00

Hej.

Vet inte riktigt vad du menar med "83000 ?" men jag antar att du menar att du tycker att priset är för dyrt så jag tänkte utveckla lite hur jag tänkt kring priset.

Har genom åren sett en rad trimmade jetskis på forum och på blocket. dessa har prismässigt legat mellan 65-75 tusen utan vagn.

Det som gör att jag tycker att min är värd 8-10 mer än dessa är flera faktorer bla följande.

---Mycket smidig vagn medföljer specialbyggd för en 701:a samt även en fin iläggningsvagn.

---Till skillnad från många andra så är motordelarna mästadels från wamilltons som jag anser oftast har de bästa delarna. Vilket gör att priset kan vara något högre på dessa delar.

--- Maskinen har original lack vilket borgar för att det inte är lagningar eller liknande och den är dessutom i mycket bra skick.

---Alla modifieringar är mycket noggrant gjorda och i enlighet med manualer och instruktioner alltså inget som jag slängt ihop själv lite på måfå. mattlim och skumm är tex beställt från USA för att det skall vara exakt samma som "proffsen" använder. Kan tex nämnas att skummet som jag använde inte ens får säljas i sverige.

---som du kan se på bilderna från motorutrymmet så är slangarna och luftfiltren matchade i blått .
även batteriet är blått. utkassten är blå ringarna vid hantagen är blå, chinpaden är matchad i yamaha blå och vit. Allt för att det ska vara stilrent och snyggt.

Alla gillar olika, men vill man ha original lack och med detaljer som är matchade i "rätt" färger. Där man valt lite dyrare delar från wamiltons.Där allt är nogrant utfört och pedantskött.Där man får specialbyggd vagn + iläggningsvagn på köpet. En maskin där mycket är gjort men originalkännslan finns kvar. Det är inte så vanligt så då kanske man får vara bered att betala 8-10 mer , tycker jag inte är orimligt.

Ta en titt på wamiltons hemsida på den här länken :

http://www.wamiltons.com/index.php?main ... cts_id=469

Där säljer de en färdig jetski som i stort är modifierad lika som min, visst bomen,tilltsystemet och några andra småsaker skiljer men i stort är de lika. Pris 19500 dollar dvs ca 136 500kr De delarna
som skiljer den mot min är kanske värda 30 tusen.

Kolla även deras andra färdiga maskiner på :

http://www.wamiltons.com/?main_page=index&cPath=28

Wamiltons kostar så enkelt är det.

Vill även passa på att säga att priset är ju inte "hugget i sten" finns alltid en möjlighet att förhandla. Tycker man att priset är för högt kan man ju alltid maila bud.
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Eee » 16 mars 2011, 09:08

Dock har den freestyle huv, det är en ny maskin med nya skrovet (-08 skrovet) och det är wamiltons själv som byggt den.

Men men, jag hoppas att du har rätt då jag har planer på att sälja min en dag.
Superjet 701
Arctic Cat F6

My videos:
http://www.youtube.com/user/Kapteeen1
Eee
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 2 juni 2009, 19:32

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 16 mars 2011, 11:35

Hej igen :)

Ja visst den har freestyle huv men en sådan kostar ju inte många kronor om man vill ha det.
Visst maskinen är ny men med tanke på att min kanske gått 150 gångtimmar så ser jag inte att årsmodellen är så relevant i det samanhanget.
Sen nytt skrov 08 , ja personligen tycker jag även där att att det är marginella skillnader , visst den är lite stabilare i vattnet men hade det varit så viktigt så hade jag köpt en kawasaki istället. Jag har som sagt byggt den exakt efter wamiltons detalierade manualer med samma material och jag har även haft personlig kontakt flertalet gånger med Rodrigo (Han som bygger på wamiltons). Så jag vågar nog påstå att det är likvärdigt mot om wamiltons skulle byggt den.

Som sagt sällan man ser en 701:a som är så mycket wamiltons kittad som dessutom har original lack och dekaler. Där motorutrymme och övriga detaljer är färgmatchade för ett optimalt utseende.
Där man även får med både vagn och iläggningsvagn. Tycker att med detta i åtanke så är det inte omotiverat att ha ett utgångspris 10 tusen mer , men det beror väl som sagt på vad man är ute efter och hur nogrann man är.

Sen som sagt priset är ett utgångspris och inte hugget i sten.
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Chimpy » 16 mars 2011, 17:29

Tror själv att det är aningen för dyrt, men det är ju värt att göra ett försök!

Jag har samma mods som dig fast en atp tändning, portat insug, portade cylindrar, gjort en clean up i bränslekanalerna, portade block och med kapade slevar. I grund och botten är det en superjet 09.

Vet inte vad den är värd, men har svårt att tro att det är mycket mer än vad som står på din prislapp... Om jag ens får de

******Den är EJ till salu****** :twisted:
______________________________________________________________________________________________________
Superjet 09 freeride/freestyle :)
Bild
Användarvisningsbild
Chimpy
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 16 oktober 2009, 12:25
Ort: Kungälv

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 16 mars 2011, 17:51

Ja visst ligger den kanske lite högt :-) Men visste man att en del folk inte skulle hålla på och tokpruta så skulle man kanske satt ett något lägre pris till att börja med. Sen som sagt det är bara ett rikt pris, är öppen för bud :-) Sen tycker jag att vagnen betyder en del , men visst vill någon ta den utan vagn så kan jag ju dra ner rikt priset till 78 000 utan blinka.
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Eee » 17 mars 2011, 01:35

Vill du bli av med maskinen måste du gå ner i pris. Får man den att gå bra med denna utrustning, stiften är bruna, bra komp osv så är det nog ganska skitsamma om du läste manualen eller inte när du installerade delarna.

Om det är R&D, riva eller wamiltons delar som sitter på är väl skitsamma, det är bra/samma skit.

Svårt att jämföra Kawa pråmen mot det nyare smidigare Yama skrovet.

Om du ska ha nån som är intresserad av maskinen så lär du ha ett utgångspris som någon kan tänka sig betala...
Superjet 701
Arctic Cat F6

My videos:
http://www.youtube.com/user/Kapteeen1
Eee
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 2 juni 2009, 19:32

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 17 mars 2011, 03:46

Nej det är inte alls skitsamma enligt mitt tycke. Är i allra högsta grad relevant hur man har utfört ett jobb dvs med vilken noggranhet och med vilka material om man vill att det skall vara kvalite och att grejerna ska hålla.
Tro mig när jag säger att jag har ganska lång erfarenhet av jetski åkning och att jag av erfarenhet kan säga att det har betydelse, har sett många haffsjobb. Ska ju hålla mer än några säsonger.

visst man kan ha olika åsikter om delar också men jag är ganska övertygad om att de flesta som håller på med motorsport oavset ,är ganska överens om att det finns bättre och sämmre delar. Dessutom så har ju wamiltons delar som de tillverkar själva tex b pipa wamer mod m.m.

Tror att de flesta oavsett vad man ska köpa tex på blocket inte tänker sig att man ska betala det priset som är utsatt, folk vill alltid pruta.

Sen avslutningsvis så förstår jag ju inte riktigt vad du "Eee" vill komma med alla inlägg där du ifrågasätter pris och utrustning m.m. då jag tollkar det som att du inte är intresserad av maskinen ?. Om du hade varit intresserad men missnöjd med tex priset eller annat så hade du bara kunnat maila eller ringt.
Skriv gärna frågor om maskin eller liknande som kan vara av värde för de som är intresserade och som är lite konstruktivt istället.

Kan väl helt enkelt bara kostatera att vi har olika åsikter om olika delar,om vikten av det visuella och vikten av noggranhet och material. Det reflekterar väl i sin tur uppfattningen om priset också.

Sen priset är ju också ganska meningslöst att disskutera mer då jag sagt att det är förhandlingsbart och att det bara är att lägga ett bud,, vill man betala 50000 så bjud det då
så får vi väll se vad som händer. Om det sen visar sig att folk inte vill betala det priset så sänker jag väl priset om jag tycker det behövs eller behåller maskinen. jag har ingen brådska.

Får även passa på att tacka dig Eee för lektionen i marknadsekonomi ;)
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 18 mars 2011, 17:01

Jag sänker priset 9000kr nytt pris 74000 kr inklusive vagn.
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 25 mars 2011, 00:09

Har precis köpt båt :-) så nu kommer sista prissänkningen till 69 500 inklusive vagn, annars behåller jag den eller säljer den i delar senare.
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav mr.turbo » 25 mars 2011, 12:03

Sälj masinen standard ,delarna försig som ett kit o och trailern löst då får du nog ut
mest pengar . vi klockade superjet 96-07 i bana mot sxr 800, yamman var 20sek långsammare
per varv, medans 08 yamman hade stort sett samma tider som kawan .Min åsikt är att
08an Svänger MYCKET BÄTTRE I BANA än 96-07 skrovet, men 96-07 är nog inte sämre
som freestyle maskin för det, den är bara långsammare till bankörning.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 25 mars 2011, 18:38

Hej.

Ja får se om jag kanske ska ta och göra så, men jag tror jag väntar ett tag till är ju inte riktigt säsong än. vore ju skönast att sälja allt på en gång. Om man skulle sälja delarna i ett kitt , vad tror du man skulle kunna ta för det ? någon intresserad ?

Kul att höra lite om skrovet på 08-, ser ut att vara att föredra om man ska köra bana. Men är nog som du säger av mindre betydelse om man kör freestyle, tur att det är en sådan maskin man har då :-D
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav mr.turbo » 27 mars 2011, 00:43

Du får kolla vad delarna kostade nya och prissätta efter det ,ju dyrare grejorna är desto
svårare att få något tillbaka. Folk verkar inte vilja ge mer än 50 000 ,de under försvinner,
de över blir kvar och de ger ingenting extra om den är kittad eller ej ,kan bara tänka mig
vilken brakförlust jag skulle göra om jag sålde min race kawa, som kostat 135-140 000 att
bygga ,den får nog bli bardisk eller nått när den tjänat ut. :-D
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 27 mars 2011, 12:37

Ja det är lite tråkigt att folk inte vill betalla för delar och jobb. Det är ju trotts allt lite jobb att tex sätta in footholds, vilket heller kanske inte är så roligt att hålla på med om man inte har koll. För att inte tala om att betälla delar från usa med tullar och moms m.m. och sen montera dem.

Man borde ju åtminstone få tillbaka hälften av de pengar man lagt ner på delarna då de är i nyskick och då ger man ju dessutom bort allt jobb man lagt ner gratis, vilket folk inte heller ser ut att vilja värdesätta.

Hade jag personligen idag funderat på att börja åka freestyle så hade jag utan tvekan gett 20000 extra jämfört med en orginalmaskin för att få en färdig maskin med alla delar där allt jobb är gjort och vagn medföjer så det bara är att börja åka. Men det är jag det.

Ja man vill ju inte ge bort grejerna så det får väll bli bardisk för mig också framöver :-D
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Eee » 27 mars 2011, 16:47

Lättast är nog att sälja i juli, och som mr turbo säger får du nog mest om du säljer delar separat. Men tror det är svårt att sälja allt som ett kit då det ändå blir rätt mycket pengar, och om man nu vill börja uppgradera kanske man inte vill ha allt på en gång. Sen är det ju en del jobb med att montera av allting och sedan sälja det.

Annars är det väl bara att vänta och hoppas på att det dyker upp någon som vill ha en kittad freestyle maskin och som är beredd att betala för det.

Svårt att säga vad du får för delarna beroende på vad det är för typ/nypris. Har du tex wamiltons komposit platta så är den rätt dyr?

Här är en prisidé för delar:

Topp, 2000 kr
MSD, 1000 kr
V-force, 1000 kr
Footholds, svåra att karva ur
Matta lika så
Styre, 500 kr
Gasreg, 300 kr
Pumpar, 500 kr
Pipa, 4000 kr
Impeller, 1500 kr
Platta, 1000 kr
Dojja, 500 kr
Fjäder, 500 kr
Cone, 400 kr
Filter med tyg och adptrar, 1500 kr
Chin pad, 300 kr

Totalt ca 15 000 kr

Vagn, 3000 kr
Superjet 701
Arctic Cat F6

My videos:
http://www.youtube.com/user/Kapteeen1
Eee
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 2 juni 2009, 19:32

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 27 mars 2011, 22:56

japp det är komposit platta :-D

Man tycker ju att någon borde vara sugen på att slippa allt jobb med att fixa delar från usa, bygga in footholds ,montera massa trimm delar ,fixa vagn och allt annat som man lär fixa men det är ju jag det :-)

ska man ändå köpa för 50000 kan man ju lika gärna köpa för 70000kr och slippa allt krångel. 8-)
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 31 mars 2011, 18:23

Har nu mer elle rmindre beslutat mig för att skruva ner den i delar , men jag gör ett sista försök att sälja det i ett kitt för 65000 kr innan jag börjar skruva ner den.
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Customski » 1 april 2011, 06:25

Hej Alle
65000kr. det er sku billig!
Jeg kan ikke forstå der ikke er nogen der køber den ski.
Vi har solgt mange ski der ligger i den prisklasse.
Mange af vores kunder starter med en original ski men har efter 1-2 år brugt 25000kr på dele + en masse og problemer med monteringen af delene.
Her er en Superjet med det rigtige skrov, gode dele og alt er samlet og justeret.
Just plug and play!
Customski
 

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav JIIG » 1 april 2011, 12:31

Vill bara säga att denna maskin i mina ögon verkar riktigt seriöst byggd och med en clean look, men att 83k betalar ingen nykter människa tyvärr.

Tyvärr så verkar trenden att få igen pengar på trimmade bilar, skotrar el jetskis vara lika med noll.
Resonemanget med att köpa trimmat och klart tror jag kan skrämma många då man kanske misstänker att grejorna är ihopskruvat av en amatör eller påskruvat på en redan sliten motor med haveri som följd.
Säkrast är ju att trimma själv då man vet vad som är gjort men det kostar ju därefter.
Lite reflektioner bara ;)

Lycka till med försäljningen och för 65k lär du vara utan maskin innan juli :-)
mvh/Jimmy
http://www.pixbox.se/usr_show_id81634_page0_order1.html
--------------------------------------------------------------------------
Yamaha Xl 700-02
Superjet SN 722
Superjet SN 701-----Såld
Superjet SN 650-----Såld
Superjet SN 650-----Såld
Kawasaki 300
JIIG
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 206
Blev medlem: 3 april 2009, 12:47

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 8 april 2011, 22:34

Hej.

Jetskin är nu SÅLD ! :-D

Vill även passa på att tipsa om min kompis jetski som kom ut till försäljning idag.

Ta en titt på: http://www.blocket.se/dalarna/Yamaha_Su ... m?ca=6&w=1

välbyggd,välvårdad och fin maskin.
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Eee » 9 april 2011, 10:23

Härligt!

Vad fick du för den då?
Superjet 701
Arctic Cat F6

My videos:
http://www.youtube.com/user/Kapteeen1
Eee
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 133
Blev medlem: 2 juni 2009, 19:32

Re: Yamaha Superjet 701 Freestyle wamiltons

Inläggav Tuna » 10 april 2011, 10:14

Hej igen !

Jag fick 65000 för den med vagn.
Tuna
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 3 juni 2010, 15:12


Återgå till Säljes!

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster