Trimma en SX-R

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

Trimma en SX-R

Inläggav infolex » 10 februari 2011, 15:29

Jag har börjat fundera på att trimma upp min SX-R.

Var ska man börja?
Jag föredrar att hoppa både på plattvatten och i större vågor framför att jaga bojar.

Jag bytt intake samt bomfjäder.

Footholds vill jag montera i år, men vilka? Gärna några som är hyffsat enkla att montera.

Budgeten är inte väldigt stor. Helst under 10 tkr inkl footholds.


Tack på förhand.


/Gustav
infolex
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 31 augusti 2009, 21:08

Re: Trimma en SX-R

Inläggav mr.turbo » 10 februari 2011, 20:06

Drypipe ,tbm topp och ignipro tändning är det som ger mest effekt ca 120hp ,men
det kostar ca 20 000 nytt . Om jag var intresserad av freestyle körning skulle jag
byta till en 08> yamma istället den är 30kg lättare hoppar mycket högre än kawan,
samtidigt som den inte skäms för sig i banan heller.Tuffe här på forumet har en 08
till salu.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Trimma en SX-R

Inläggav infolex » 13 februari 2011, 21:25

Ja, en SuperJet 2008 -> vore kanske det bästa. Men jag trivs med Kawans pråmliknande stabilitet. :-D

Är verkligen en torrpipa det bästa valet? Är det inte bättre med en våtpipa för att få mer botteneffekt?
infolex
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 31 augusti 2009, 21:08

Re: Trimma en SX-R

Inläggav mr.turbo » 24 februari 2011, 16:21

infolex skrev:Ja, en SuperJet 2008 -> vore kanske det bästa. Men jag trivs med Kawans pråmliknande stabilitet. :-D

Är verkligen en torrpipa det bästa valet? Är det inte bättre med en våtpipa för att få mer botteneffekt?


Den ger lite mer botten än original pipan o lite på topp , jag tycker den är alldeles för slö
och vill inte varva ens om man kör den så slangarna smälter. men den är lättkörd ,
det är inte torrpipan ,med den kan man få motorn att varva till stakarna går av. :lol:
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00


Återgå till Kawasaki

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster