SX-R Lim som dör i tid och otid..

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

SX-R Lim som dör i tid och otid..

Inläggav Norberg » 25 juli 2010, 20:32

Stannar motorn lika gärna under acceleration som under toppfart, Bara för att komma tillbaka lika fort igen.. Fråga: Bränsle eller tändning??
När den stannar är den död, Det går inte att fiska upp varven med lite gas utan den är död. Håller man i gasen känner man tydligt hur den stannar, Startar, Stannar och startar.
Lättstartad på land och inga dumheter alls sålänge den inte får något motstånd av vattnet.
Kollat tank, pickup, ledningar, förgasare och den jag hade hoppats på avluftningen men inte.
Tändningen då, Igni-power med en kurva som liknar limited och ett TBM svänghjul utan laddning. Enligt TBM funkar svänghjulet med eftermarkands tändsystem. Kanske det inte alls gör.
Någon som vet något eller känner igen problemet?
VIVA LA VÄNNÄS
Norberg
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 27 maj 2010, 20:04
Ort: Umeå

Re: SX-R Lim som dör i tid och otid..

Inläggav Norberg » 25 juli 2010, 22:19

Tiden det tar innan den hugger till igen ska jag tro ligger runt 1 till 1,5 sekunder.. Ungefär. Problemet kommer bara på fullgas och som jag sa tidigare kommer det precis varsom helst på registret.
Tack på förhand!
VIVA LA VÄNNÄS
Norberg
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 27 maj 2010, 20:04
Ort: Umeå

Re: SX-R Lim som dör i tid och otid..

Inläggav Nesam » 26 juli 2010, 08:11

citat"Problemet kommer bara på fullgas och som jag sa tidigare kommer det precis varsom helst på registret."
Uppstår det bara vid fullgas och sen kan det dyka upp i övriga register eller???
Lite svårtydigt :roll:

När började problemet,vad hade du ändrat om något?
Är den trimmad med pipa,topp etc?
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: SX-R Lim som dör i tid och otid..

Inläggav Norberg » 26 juli 2010, 15:37

Problemet kom nu efter jag hade monterat trimmet.
Dry-pipe, ADA topp med 28cc domar och reed läppar i kolfiber.

Pratade med Rickard ifrån Botkyrka idag och han tyckte det lät som om de var bränsle den inte får.. Ska testa att öppna lågfarten 1/2 varv och se om de inte försvinner.
Nu är gasarna bara grundinställda efter intsruktionerna till pipan fast med större högfartar. ( 155 )

Enligt Rickard så funkar TBM svänghjulet med den gamla Igni-power tändningen. Kändes bra att få veta det i varje fall.

Förstydligande på problemet.. Vid hastiga gaspådrag eller att jag håller fullt så stannar motorn men så på en dryg sekund kommer den tillbaka.
VIVA LA VÄNNÄS
Norberg
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 27 maj 2010, 20:04
Ort: Umeå

Re: SX-R Lim som dör i tid och otid..

Inläggav Nesam » 28 juli 2010, 10:57

Ja de lät som de kan va för lite bränsle och det är ju inga små förändringar du gjort
heller ;)

Rickard på Rj motor menar du?
Han är duktig,de är delvis tack vare hans tips ja fick när jag var
nybörjare på detta som jag fortsatte .
(eller han mfl hjälpte till via forumet så det gick snabbare ;) )
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: SX-R Lim som dör i tid och otid..

Inläggav Norberg » 28 juli 2010, 21:52

Ligger borta på jobb men vad vill hem nu och testa om de bara är å justera lågfarten. Tänk så enkelt de skulle va!! Rickard på RJ motor. YES de är han jag har pratat med!
Inte för att jag kan förstå hur lågfartarna kan påverka så högt upp i registret, Men är det så är ingen mera glad än jag!
VIVA LA VÄNNÄS
Norberg
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 27 maj 2010, 20:04
Ort: Umeå

Re: SX-R Lim som dör i tid och otid..

Inläggav Norberg » 19 augusti 2010, 16:15

Justerade förgasarna och det visade sig vara allt det som behövdes.. Konstigt att min behöver ett helt varv till både på låg och högfarten mot en annan sx-r som är lika trimmad men också borrad till 830cc.. Skönt att det problemet är ur världen, nu kan man fortsätta å beställa grejjer igen.. =)
Satos drop-nozzle och en annan bom ala RRP.
VIVA LA VÄNNÄS
Norberg
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 27 maj 2010, 20:04
Ort: Umeå

Re: SX-R Lim som dör i tid och otid..

Inläggav tompa » 19 augusti 2010, 16:33

Bra!!!
Sätt dig i bilen o kör mot Vännäs nu, så att du e me på min premiärtur i helgen :-D det är ju STORT :-D får icket missas :lol:
tompa
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 228
Blev medlem: 3 april 2009, 16:00
Ort: Vännäs


Återgå till Kawasaki

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster