Trimplaner, vilket är första steget? Sxi pro 750

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

Trimplaner, vilket är första steget? Sxi pro 750

Inläggav jetskii » 28 maj 2012, 10:56

Har tänkt på att trimma min Kawasaki sxi pro 750. Jag tänkte börja med något smått och som inte kostar flera tusen, Så vad ska jag börja med att byta? Jag vill få bättre acceleration i den då jag "hoppar" mycket.
jetskii
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 12 januari 2012, 16:52

Re: Trimplaner, vilket är första steget? Sxi pro 750

Inläggav sospikey » 28 maj 2012, 15:23

Pipa, rätt impeller, topp. Det räcker långt!
sospikey
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 20 juni 2009, 18:36

Re: Trimplaner, vilket är första steget? Sxi pro 750

Inläggav mr.turbo » 29 maj 2012, 20:28

Plana toppen 0,8mm och en 6 graders tändförställare är nog det enda som inte
kostar flera tusen kr, den här 800an kostade ca 6-7 tusen att bygga:
Planade originaltoppen 0.8 mm -4cc blev ca 200psi och 1.6mm squish höjd
monterade factory wet pipe
match portade cylinder o grenrör (cyl 40mm ,genrör 43mm till 43-43)
prök filter ,demonterade choke spjällen ,80 låg 1varv, 155 hög 1varv ,2.0 nål o säte 95g fjäder
Helt original tändning ,ingen tändbygel
original immpeller

Det blev ökning från 48mph @ 6700 varv till 55.3mph @ 7400 varv med bra axeleration.

Ett enkelt o prisvärt trimm ,som passar både till bana och lek
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Trimplaner, vilket är första steget? Sxi pro 750

Inläggav jetskii » 30 maj 2012, 17:29

mr.turbo skrev:Plana toppen 0,8mm och en 6 graders tändförställare är nog det enda som inte
kostar flera tusen kr, den här 800an kostade ca 6-7 tusen att bygga:
Planade originaltoppen 0.8 mm -4cc blev ca 200psi och 1.6mm squish höjd
monterade factory wet pipe
match portade cylinder o grenrör (cyl 40mm ,genrör 43mm till 43-43)
prök filter ,demonterade choke spjällen ,80 låg 1varv, 155 hög 1varv ,2.0 nål o säte 95g fjäder
Helt original tändning ,ingen tändbygel
original immpeller

Det blev ökning från 48mph @ 6700 varv till 55.3mph @ 7400 varv med bra axeleration.

Ett enkelt o prisvärt trimm ,som passar både till bana och lek


Okej det där lät ju som ett bra alternativ men det var mycket att göra bara. Men tack så mycket för tipset!
jetskii
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 12 januari 2012, 16:52


Återgå till Kawasaki

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster