Borra upp pump nozzel sxr-800

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

Borra upp pump nozzel sxr-800

Inläggav Agaton » 29 mars 2012, 20:14

Hej någon som vet vad de gör för skillnad att borra upp sin Nozzel från orginal till tex 83-85 mm med helt standrad motor, blir de bara kattskit lr blir de bättre?? Vad tror ni händer?? Tack sam för svar! Inte kommit in så mycket i Jetskins underbara värld än ;)

Ex kolla länken om ni inte för stog vad jag menade: http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-KAWAS ... 8923760564
Kör Sx-R800 2008.
Agaton
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 april 2011, 18:20
Ort: Ljusdal/Järvsö

Re: Borra upp pump nozzel sxr-800

Inläggav mr.turbo » 30 mars 2012, 04:20

Den kommer att bli långsammare ,axelerera lite bättre från noll, inget jag skulle göra på
min original maskin.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Borra upp pump nozzel sxr-800

Inläggav Agaton » 30 mars 2012, 16:37

Tack för snabbt svar=) Oki då ligger det inte på kartan då jag har en 12/17 impeller så den går redan lite sakta..

Vad rekomenderar du för "safe trim" på en sxr 800? för runt 0-10000:- lr ska man satsa på en bigbore 850cc kit??
Kör Sx-R800 2008.
Agaton
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 28 april 2011, 18:20
Ort: Ljusdal/Järvsö

Re: Borra upp pump nozzel sxr-800

Inläggav mr.turbo » 1 april 2012, 09:40

Skrev så här i en annan tråd:

Preppareade en kompis sx-r förra veckan och fick oväntat bra resultat med små medel.
Så här gjorde vi
Planade originaltoppen 0.8 mm -4cc blev ca 200psi och 1.6mm squish höjd
monterade factory wet pipe
match portade cylinder o grenrör (cyl 40mm ,genrör 43mm till 43-43)
prök filter ,demonterade choke spjällen ,80 låg 1varv, 155 hög 1varv ,2.0 nål o säte 95g fjäder
Helt original tändning ,ingen tändbygel
original immpeller

Det blev ökning från 48mph @ 6700 varv till 55.3mph @ 7400 varv med bra axeleration.

Ett enkelt o prisvärt trimm ,som passar både till bana och lek.

Det här är det billigaste trimmet som gör rejäl skillnad ,plana original toppen kostar ca 500kr
på firma ,pipa 7700 hos customski + bestyckning ,filter och diverse vatten kopplingar.
Nästa steg på det här trimmet för att få mer botten är Igni pro tänd system men det spräcker
din budget,bygla inte tändningen då kommer den att spika sönder på toppvarv, ska du göra något
med tändningen byt till ignipro.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00


Återgå till Kawasaki

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster