Trimma min sxr-800

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

Trimma min sxr-800

Inläggav rasmusengberg » 23 februari 2012, 21:56

köpte mig en Kawasaki sxr-800 05:a förra sommaren.
så nu skulle jag vilja trimma den lite lätt?, inför nästa sommar då ja vill få mer möjligheter i min åkning!
vad behöver jag göra? räcker de med bara en pipa? kan jag byta nått annat som är lite billigare än pipa? tacksam för svar // Rasmus Engberg
rasmusengberg
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 12 september 2011, 17:28

Re: Trimma min sxr-800

Inläggav Tuffe » 24 februari 2012, 17:25

Finns massa skoj man kan göra allt beror på hur mkt pengar du vill plöja ner?
Ja skulle börjat med en topp för lite högre komp men det e ja det...

Ja har ett lättat svänghjul ligger nytt TBM om du vill ha lite bättre gas respons

Sen beror det på hur du kör med den
Kör:
Kawasaki SX-R 1500
Kawasaki Ultra 300x
Saab 900T Og
Användarvisningsbild
Tuffe
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 3 april 2009, 09:16
Ort: Örebro/Kumla ÖKJRC

Re: Trimma min sxr-800

Inläggav rasmusengberg » 25 februari 2012, 22:11

Tuffe skrev:Finns massa skoj man kan göra allt beror på hur mkt pengar du vill plöja ner?
Ja skulle börjat med en topp för lite högre komp men det e ja det...

Ja har ett lättat svänghjul ligger nytt TBM om du vill ha lite bättre gas respons

Sen beror det på hur du kör med den



Okej! Hade tänkt lägga ner 5-10 tusen typ! Jag vill helst
Få mer botten drag i den, toppfarten behöver inte va ett dugg mer!
Sen kanske de är bäst man lämnar den till nån som vet hur man skruvar? Och då stiger ju tyvärr prispengen ännu mer :(
rasmusengberg
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 12 september 2011, 17:28

Re: Trimma min sxr-800

Inläggav mr.turbo » 26 februari 2012, 10:58

Skrev så här i en annan tråd:

Preppareade en kompis sx-r förra veckan och fick oväntat bra resultat med små medel.
Så här gjorde vi
Planade originaltoppen 0.8 mm -4cc blev ca 200psi och 1.6mm squish höjd
monterade factory wet pipe
match portade cylinder o grenrör (cyl 40mm ,genrör 43mm till 43-43)
prök filter ,demonterade choke spjällen ,80 låg 1varv, 155 hög 1varv ,2.0 nål o säte 95g fjäder
Helt original tändning ,ingen tändbygel
original immpeller

Det blev ökning från 48mph @ 6700 varv till 55.3mph @ 7400 varv med bra axeleration.

Ett enkelt o prisvärt trimm ,som passar både till bana och lek.

Det här är det billigaste trimmet som gör rejäl skillnad ,plana original toppen kostar ca 500kr
på firma ,pipa 7700 hos customski + bestyckning ,filter och diverse vatten kopplingar.
Nästa steg på det här trimmet för att få mer botten är Igni pro tänd system men det spräcker
din budget,bygla inte tändningen då kommer den att spika sönder på toppvarv, ska du göra något
med tändningen byt till ignipro.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: Trimma min sxr-800

Inläggav rasmusengberg » 26 februari 2012, 21:38

okej tack för tipsen!
om jag frågar vart du bor och hur mycket du skall ha för att preppa min med lika saker som din polare? hur mycket blir delar+ditt jobb (om du har tid?)
är riktigt sugen att åka lite snabbare i sommar;)

mr.turbo skrev:Skrev så här i en annan tråd:

Preppareade en kompis sx-r förra veckan och fick oväntat bra resultat med små medel.
Så här gjorde vi
Planade originaltoppen 0.8 mm -4cc blev ca 200psi och 1.6mm squish höjd
monterade factory wet pipe
match portade cylinder o grenrör (cyl 40mm ,genrör 43mm till 43-43)
prök filter ,demonterade choke spjällen ,80 låg 1varv, 155 hög 1varv ,2.0 nål o säte 95g fjäder
Helt original tändning ,ingen tändbygel
original immpeller

Det blev ökning från 48mph @ 6700 varv till 55.3mph @ 7400 varv med bra axeleration.

Ett enkelt o prisvärt trimm ,som passar både till bana och lek.

Det här är det billigaste trimmet som gör rejäl skillnad ,plana original toppen kostar ca 500kr
på firma ,pipa 7700 hos customski + bestyckning ,filter och diverse vatten kopplingar.
Nästa steg på det här trimmet för att få mer botten är Igni pro tänd system men det spräcker
din budget,bygla inte tändningen då kommer den att spika sönder på toppvarv, ska du göra något
med tändningen byt till ignipro.

mr.turbo skrev:Skrev så här i en annan tråd:

Preppareade en kompis sx-r förra veckan och fick oväntat bra resultat med små medel.
Så här gjorde vi
Planade originaltoppen 0.8 mm -4cc blev ca 200psi och 1.6mm squish höjd
monterade factory wet pipe
match portade cylinder o grenrör (cyl 40mm ,genrör 43mm till 43-43)
prök filter ,demonterade choke spjällen ,80 låg 1varv, 155 hög 1varv ,2.0 nål o säte 95g fjäder
Helt original tändning ,ingen tändbygel
original immpeller

Det blev ökning från 48mph @ 6700 varv till 55.3mph @ 7400 varv med bra axeleration.

Ett enkelt o prisvärt trimm ,som passar både till bana och lek.

Det här är det billigaste trimmet som gör rejäl skillnad ,plana original toppen kostar ca 500kr
på firma ,pipa 7700 hos customski + bestyckning ,filter och diverse vatten kopplingar.
Nästa steg på det här trimmet för att få mer botten är Igni pro tänd system men det spräcker
din budget,bygla inte tändningen då kommer den att spika sönder på toppvarv, ska du göra något
med tändningen byt till ignipro.
rasmusengberg
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 12 september 2011, 17:28


Återgå till Kawasaki

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster