Åka 550SX

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

Åka 550SX

Inläggav Dampalainen » 27 juli 2011, 15:10

Tjenare!
Jag har införskaffat en 550SX -90 som jag tänkte att jag skulle ha skoj med under
min semester. Idag har varit den enda fina dagen att köra på och jag tycker
det är löjligt svårt. Så fort man kommer upp och ställer sig upp så är
det som att stå i en tvålkopp utan dess like(inte halkigt i ståbrunnen), finns ingen stabilitet alls.
Tänkte bara kolla med er hurvida det finns några knep för att lära sig åka eller
är just denna jetskin väldigt svårkörd? Sitter jag ner när jag kör eller står rakt på knäna
så går det givetvis lättare men det är fortfarande lite småsvårt. Dessutom så hoppar den
med fronten väldigt mycket och jag har försökt att parera genom att balansera vikten
längre fram på jetskin men den slutar aldrig att hoppa förrän det att man släpper gasen och
saktar ner ganska så mycket. Kan tilläggas att jag kör i havet och inte på nån sjö men idag
var det ganska så lugnt vatten och inte alls några stora vågor men ändå så förbannat svårt. :-D

Mvh Niklas
550SX -90 Ganska så orginal
Dampalainen
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2 juli 2011, 11:13
Ort: Hönö Gbgs skärgård

Re: Åka 550SX

Inläggav Penken » 27 juli 2011, 23:42

det är inte den lättaste maskinen att lära sig på. men det ska inte vara några problem. bara att öva. första maskinen jag körde var en 550 och det var i havet. det gick lite halvt men det gick.

kör omkring på knä och få en känsla för det hela. försök stå till du ramlar. sen äre bara å stå och nöta.

mycket sitter i gasen. lär dig sköta gasen så brukar det gå mycket bättre.
Penken
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 2 maj 2009, 14:29
Ort: Umeå

Re: Åka 550SX

Inläggav Dampalainen » 28 juli 2011, 12:07

Det är väl bara som du säger att försöka tills man lyckas... Har varit ute och kört lite till och det går ju helt klart bättre och bättre men det är fortfarande grymt svårt att stå upp på den. När jag köpte denna 550 så var den vänstra sponsonen avknäckt pga nån olycka. Hur stor skillnad gör det i vattnet? har beställt 2 nya på Jets24 men dom verkar så fruktansvärt struliga så jag väntar på att få hem dom bara. För jag kan inte känna nån skillnad på höger och vänster sväng nämligen men det kanske har med att göra att jag e såpass amatör än!? :-|
550SX -90 Ganska så orginal
Dampalainen
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2 juli 2011, 11:13
Ort: Hönö Gbgs skärgård

Re: Åka 550SX

Inläggav Nesam » 29 juli 2011, 09:58

Vet inte hur stor skillnaden blir med en men hade 2 kawa samtidigt,en med och en utan
och skillnaden var klart märkbar.Den utan var betydligt mer vinglig och ostabil
än den med.

Bara att öva på ;)
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Åka 550SX

Inläggav Dampalainen » 29 juli 2011, 10:54

Dom har äntligen dykt upp nu på posten så det blir till att montera dom till helgen eller något.
Sen får man väl se hurvida den blir mer lättkörd eller ej.
Just nu känns det inte så aktuellt att köra på några dagar iaf, va ute i förrgår och
körde några timmar och det känns fruktansvärt i mina lår´! 8-)
550SX -90 Ganska så orginal
Dampalainen
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2 juli 2011, 11:13
Ort: Hönö Gbgs skärgård


Återgå till Kawasaki

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster