Vilken är den optimala setupen som är godkännd i lites? Tycker detta hemlighetsmakeri är så tråkigt, borde det inte vara bästa föraren som vinner och inte den med snabbast maskin.. Förstår inte hur tävlingsledningen i sverige uppskattar att modifikationerna håller sig inom ramarna vad gäller hk etc...
De flesta verkar göra detta:
Platta
Intagsgaller
Impeller
760 kit med 701 toppen
Öppna filter
Tändning
Ta bort en av vattenkyl-ledningarna till avgas(vissa norrmän kör utan helt här enligt rykte)
Förslag på impeller?? Vill ju ha högre toppfart och förbättra accelerationen något. Känns som 760 kittet gör det möjligt att ha högre stigning på impellern med bibehållen acc tack vare bättre botten i 760 kit..
Bestyckning, de jag pratat med kör kvar på originalbestyckningen och påstår då att det är safe..
Får man fila något? clean up ok?
mr turbo kanske kan tillföra lite info här??=)
Jävla soppa detta=P