kajan skrev:Vad är det som har gett dig huvudbry ?
Maskinen gick djävligt bra under de tre år jag körde med han, enda klydd jag hade var att motorfästena gick i sönder
Men jag vet ochså att han som köpte den av mig sänkte hela maskinen i havet
Efter som jag kör med en annan topp på 760, så finns det inte något fäste till tempgivaren
Den hänger löst med buntband sidan om
Anders229 skrev:Om tempgivaren tjallar (eller om motorn blir för het) så stryper den tändningen så den bara bluddrar typ safe mode så du tar dig i land utan att motorn ska bli hetare.. Så är det fel på den så ska den inte dö helt.
Rolig simtur du verkar haft dock..
Nesam skrev:Fan vad ni har jävlats kanske kan bli tufft att tanka din mitt ute på sjön
men det kanske går
Anng så ni får gå igenom den men är tveksam att felet sitter i boxen.
t med en simtur iaf,Vansbro simningen nästa år kanske?
kajan skrev:Hakis en grej som slog mig
Om inte jag minns fel så hade puckona från Sölvesborg byttat tändspole eller ???
Jag tror att dom har lappat ihoppa tändkablarna och det kanske inte håller ihoppa länge, kolla det
Kolla även kontakterna som sitter ihop från elboxen, en vit och en svart kan bli oxidering i dom
Prova att spraja smörja på fjädern till dödmans-knapparna, den kan fastna i stopläge
Mvh kajan
Professorn skrev:Har ni kollat med amperemätare och sett hur mycket ström starten drar, kan ni kolla och jämföra med någon annans maskin tex.
Har ni skruvat loss starten känt om den går tungt? tar man i drevet så ska motorn gå lagomt tungt, snurrar man till den med fingrarna så ska den snurra några varv innan den stannar alltså inte stanna direkt.
Hur var det med att den startade och senare efter någon tids körning så startar den inte, har skrovet vart vatten fyllt under denna tid? eller har i provat köra en timme utan att sänkt den (om nu det går =) ) startar den då??
Oftast så fastnar väl ett relä som är överbelastat (man svetsar fast det lixom).
sätter en 5:a på att startmotorn är boven i dramat. tex kan ju startmotorn (som ska vara vattentät ?? ) ha ett läckage så att motorn är vattenfylld efter en tids körning. då har ni en hel del märkliga saker som kan hända tex överslag, Ärgbildning, kärvande kol, kontaktproblem. mm
Demontera reparera och montera provkör. =)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster