Slangar 701 02à

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

Slangar 701 02à

Inläggav Krulle » 16 mars 2012, 22:39

Tja


Plockade ur motorn utan att dokumentera ngt direkt, tänkte som alltid
jag kommer ihåg hur allt sitter, men nu så gör jag inte det :/

Bifogar en bild.

Vid 1an är ju ett T-kors, en slang går in i toppen och andra i grenröret, kan
ju bara va rätt eller hur?

Men vart f*n ska slang nr 2 ta vägen?
Kommer varken ihåg eller kan se någon anslutning :/

Är lite sugen på provkörning så vore tacksam för tips.

Edit: Glömde bilden.



Mvh / Christian
Bilagor
jett.jpg
Krulle
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 15 mars 2012, 21:27

Re: Slangar 701 02à

Inläggav Nesam » 17 mars 2012, 11:43

Va lite svårt att se på bilden,den blå slangen är den ansluten och vart kommer den ifrån,har du dubbel kylning?
2:an den svarta är inkommande kylvatten,den ska in under/på grenröret,du kan nog inte se den utan får sticka ner handen och känna vart den är.(du kan ha satt t kopplings slangen där?)
T kopplingen ska mellan toppen och där den blå slangen är ansluten
som jag minns det på original.
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Slangar 701 02à

Inläggav Krulle » 17 mars 2012, 13:46

Den blåa slangen är ansluten på samma ställe som den ena från T-korset (se bild)
Den blåa är nog bara för att spola rent systemet antar jag.

Men anslutning på undersidan av grenröret säger du, är det den över eller undre av dom
blå "klumparna"? ;)

Se bild*

Kände efter lite så gott jag kunde men kände ingen anslutning iaf.
Får kanske riva bort lite för att komma åt den.
Bilagor
IMG_0640.JPG
Krulle
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 15 mars 2012, 21:27

Re: Slangar 701 02à

Inläggav Nesam » 17 mars 2012, 15:43

Ok var lite svårt att se på bilden men det stämmer att den blå
är till urspolningen.
SAM_0272.JPG

Här har du dom 3 anslutningarna,den längst ner som inte syns på
dina bilder ska nr 2 slangen in på (den sitter längst bak i motorummet)
Sen kopplar du T-kopplingen mellan toppen och den nedre ansluntningen.
Som du ser finns inte den anslutningen som du har den blå
ansluten till,det är eftermonterat.

Hoppas det är till hjälp
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Slangar 701 02à

Inläggav Krulle » 17 mars 2012, 16:04

Tack så jätte mycket, får se om jag kommer åt den som det är eller om jag får
demontera lite, nu vet jag iaf vart den sitter.

Tack ännu en gång.

Sen undrar jag även om nån vet vad det ska va för komp på en orörd maskin?
Krulle
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 15 mars 2012, 21:27

Re: Slangar 701 02à

Inläggav Nesam » 18 mars 2012, 10:33

Va så lite ;)
Tror det ligger runt 160-165 psi men det viktigaste är att det är
lika på bägge burkarna
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Slangar 701 02à

Inläggav sospikey » 18 mars 2012, 10:48

Snarare 150 psi faktiskt. Se till att hålla full gas när du kör på starten för att få rätt värde.
sospikey
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 20 juni 2009, 18:36

Re: Slangar 701 02à

Inläggav Krulle » 18 mars 2012, 16:12

Hade 10,7 samt 10,8 bar när jag kollade.
Dock körde jag inte med spjällen öppna men verkar ju funkat ändå :)
Krulle
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 15 mars 2012, 21:27


Återgå till Yamaha Superjet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster