650 -94 dålig soppatillförsel?

Åsikter & Fakta om jetskis
Frågor,Svar,sprängskisser & problemlösning

650 -94 dålig soppatillförsel?

Inläggav lpe » 18 juli 2011, 07:35

Hej,

Det är lite svårt att formulera det här ordentligt men jag ska försöka iallafall. :-)

Jag och min tjej har en varsin 650 med nästan samma årgång och problemet som uppstått är på -båda- maskinerna, väldigt udda.

Problemet är att håller man full gas en liten sväng och sedan släpper och försöker ge på igen så får inte maskinen soppa ordentligt och dör om man håller fullt, så man får släppa på gasen och låta maskinen gå ner på tomgång en snabbis för att sen få upp den i varv igen.
Om jag däremot trycker på primern när den börjar dö så vaknar den igen och går upp i varv, vilket är lite drygt ...

I min värld skulle symptomen kanske uppkomma ifall det bildades ett undertryck i bränsletanken som sedan försökte "dra tillbaka" soppan när man släpper på gasen, och som man sedan kringgår genom att trycka på primerpumpen (som f.ö. är kopplad i ett T-kors direkt till inkommande bränsleslang).

Och som sagt, det här fenomenet har uppkommit på -både- min och tjejens 650, så jag tänkte att det kanske är fler som har varit med om det.

Så vitt jag vet så har vi båda två singel originalförgasare.

Alla svar mottages tacksamt!
lpe
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 15 juni 2011, 15:40
Ort: Järvsö

Re: 650 -94 dålig soppatillförsel?

Inläggav mr.turbo » 18 juli 2011, 08:28

Går den bra så länge ni håller fullt utan att släppa gasen ?eller dör den efter en stund då också?
Kolla backventilen på luftningen på till tanken ,den ska släppa in luft i tanken.
Gör rent förgasarna ,kolla filtret på pump sidan så det inte är igensatt.
Blir det inte bättre öka lågfarts skruven ett kvarts varv i taget och se om det gör någon skillnad.
mr.turbo
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 2 juni 2009, 20:00

Re: 650 -94 dålig soppatillförsel?

Inläggav lpe » 18 juli 2011, 08:31

Jag provade aldrig att hålla fullt riktigt länge (över 10-15 sekunder) men den går helt klart bra om man håller fullt och försöker hålla den uppe i varv ordentligt.

Ska kolla allt det där dock, tusen tack!
lpe
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 15 juni 2011, 15:40
Ort: Järvsö


Återgå till Yamaha Superjet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster