Årsmöte jetski kommitten

Officiella tävlingar,mässor,nya lagar o regler ect

Årsmöte jetski kommitten

Inläggav Nesam » 27 januari 2015, 18:42

Här lite info från årsmötet i jetski,vill ni ladda ner filen som pdf så finns en länk längre ner
på sidan.
rsmöte.PNG

rsmöte1.PNG


image2015-01-23-060922.pdf
(714.75 KiB) Nerladdad 277 gånger
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Re: Årsmöte jetski kommitten

Inläggav Admin » 19 februari 2015, 18:06

Hej alla!

Till helgen kommer jetskisektionen ha ett möte i Västerås där vi kommer diskutera ett antal frågor. En viktig fråga som vi i sektionen kommer behandla är hur klassen Spark ska vara definierad regelmässigt. Det finns olika viljor i Sverige just nu och vi vill ha så mycket input som möjligt från samtliga INNAN LÖRDAG då mötet äger rum.

För att sätta er in mer i diskussionen så handlar detta om att lägga fram för och nackdelar inom regelboksförslagen:

1. Spark ska köras som en Stock Klass enligt IJSBA's reglemente
2. Spark ska köras boxstock, dvs inga modifikationer, dock flashas ECU vid varje tävling så alla har samma effekt.

För att upplysa berörda parter inom Offshore så har jag tagit hjälp av UIM Aquabike Comittee för att reda ut hur reglementet lyder för att få byta tank i Offshore. Se följande svar nedan från Chantal Mercadier.

Dock är jag fortfarande något osäker på hur regelboken i Sverige ska tydas då Runabout GP är reglementsenligt efter IJSBA's reglemente. Men då reglemente för offshore nämner inget annat än klassens namn, ingen förbundstillhörighet så som UIM/IJSBA, så anser jag att Offshoretävlingarna som körs i Sverige och är UIM-sanktionerade vara regelenligt efter UIM's regelbok. Jag ser gärna input i denna fråga också.

Samtliga svar på detta mail önskas till epostadress:

jetskisektionen@gmail.com

Mvh: Eric Jacobsson


"Dear Mr Jacobsson,

Sorry for our late reply.

The Aquabike Committee Chairman did confirm that this can be replaced only by the fuelling system - art. 329.14.

Best regards.

Chantal
Användarvisningsbild
Admin
Site Admin
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 31 januari 2009, 18:12


Återgå till Nyheter,Tävlingar och Events

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst