ROC skänker pengar till välgörenhet

Officiella tävlingar,mässor,nya lagar o regler ect

ROC skänker pengar till välgörenhet

Inläggav Nesam » 5 september 2011, 19:07

RACE OF jetski CHAMPIONS var mer än en lyckad tävling och återträff för gamla Jetski-kämpar - eventet samlade också in pengar till välgörenhet.

Först var tanken att det skulle köras ett s k Poker Run där anmälningsavgifter och inspelade pengar skulle skänkas till välgörenhet. Nu blev deltagantalet i ROC så stort att Poker Run fick ställas in.

Detta positiva problem löstes så att anmälningsavgifter för Poker Run, 2550kr, plus en insamling under prisutdelningen som gav hela 1786kr, tillsammans blev en summa på totalt 4336kr.

Under 17 års tid har paret Björn och Gunnel Linder i Karlsborg helt på egen hand samlat in kläder. leksaker mm som man skänkt till behövande i Lettland. Varje gång man kunnat fylla en hel lastbil har ett åkeri som subventionerat frakten kört till Lettland där glädjen varit stor när sändningarna anlänt. Sändningarna har alltid nått de behövande utan mellanhänder och verkligen gjort maximal nytta.

I helgen meddelade jag paret Linder om Jetski-sportens gåva. Med mycket stor tacksamhet mottog de glädjebeskedet som innebar att den sändning som varit klar att skickas sedan en tid tillbaks, men som saknat finansiering för transporten, nu kan gå iväg!

Paret Linder driver sin välgörenhet under namnet Privata Lettlandhjälpen, under tävlingen kommande helg i Kumla finns en informationstavla som beskriver deras verksamhet.

För Er som vill skänka saker till den sändning vi tillsammans bekostat kan jag ta emot sådant Ni vill skänka. Det jag kan ta emot är mindre skrymmande leksaker av olika slag och barnkläder, ta med detta till Kumla i helgen och lämna till mig!

ROC lockade många debuterande och comebackande Jetski-fantaster - helgens Kumla-tävling är det sista Jetski-racet för året i Sverige, Debutanter och "comebackare" - passa på och kom till Kumla, där finns bland annat en FUN-klass att anmäla sig till!

Vi hoppas att få se många av Er på startlinjen och på kvällens festligheter!

Mer info om tävlingen på www.jetracing.nu

Med Bästa Hälsningar
ÖREBRO KUMLA JET RACING CLUB

Bra initiativ grabbar & tjejer :-D
Madmans Return.....
Om man tror man kan Allt har man fel...

Kör:Superjet Riva edit -99
Xl 700
Användarvisningsbild
Nesam
Jetski in Sweden VIP
 
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2 april 2009, 12:29
Ort: Björbo

Återgå till Nyheter,Tävlingar och Events

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster